Összes oldalmegjelenítés

2015. november 8., vasárnap

Mákos-meggyes torta

Mákos-meggyes torta

Piskóta hozzávalói:
6 tojás
12 deka cukor
8 deka liszt
8 deka darált mák
fél zacskó sütőpor

A piskótához a kimért cukorból elvettem annyit, amivel könnyen le tudtam darálni a mákot. A ledarált mákot a liszttel és a sütőporral szárazon összekevertem.
A tojásokat szétválasztottam, és a fehérjékből a maradék cukorral (csipet sóval, meg pár csepp citromlével) kemény habot vertem, amelyhez egyenként hozzákevertem a tojások sárgáit. Ezután csak fakanállal beleforgattam a lisztes keveréket. Az alján sütőpapírral bélelt 24 centis tortaformába öntöttem, és 160 fokra előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt megsütöttem. Tűpróbát végeztem!

Krém hozzávalói:
fél kiló magozott meggybefőtt
10 deka cukor
3 deci befőttlé
2 csomag főzős vaníliapuding
25 deka vaj

A krémhez a meggyet a fele befőttlével és a cukorral felforraltam. A tűzről félrehúztam és botmixerrel pürésítettem, majd ismét tűzre tettem és besűrítettem a maradék befőttlében elkevert pudingporral. Miután kihűlt, kanalanként hozzáadtam a már önmagában simára kevert szobahőmérsékletű lágy vajhoz. Az egészet jól felhabosítottam és a három lapba vágott piskótát megtöltöttem vele. Úgy osztottam el a krémet, hogy külsőleg is teljesen ezzel kentem be a tortát.
Díszítést alig kapott, néhány szem amaréna meggy, meg néhány kis csokiszív.
Ez volt az ünnepi tortánk, a  születésnapomat és a házassági évfordulónkat ünnepeltük.
A torta  finom volt, a vendégeink is nagyon megdícsérték.

A torta receptjét Lucia maria Daren - egy facebookos ismerősöm küldte el nekem. Én minimális változtatással készítettem el. Igaza volt Luciának, a torta gyorsan, könnyen elkészíthető és nagyon finom.
Lucia, köszönöm a receptet!
Egy szelet torta

      Kengurumancs, Anigozanthus

Ezt a virágot (is) most kaptam. Nagyon tetszik nekem, ilyen virágom még nem volt, örülök neki.


8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép torta és a virág is :)

    VálaszTörlés
  2. Finom és szép tortát sütöttél! Hasonlót én is nézegettem már a Nők Lapjában, de még nem, került rá sor, hogy meg is süssem.
    Szép virágot kaptál, még nem is láttam ilyet! Isten éltessen benneteket a szép ünnepeken!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kati! Köszönjük a kedves szavakat. A torta eredetileg valamelyik Nők lapjából származik. Lucia kívülről tejszínhabbal díszítette, én most a külcsínre nem tudtam időt szánni, de nagyon finom volt. Kellemesen savanykás. A virág(ok)nak is nagyon örülök. :)

      Törlés
  3. Utolag is nagyon boldog Születesnapot kívanok,a receptet kiprobalom en is nagyon ínycsiklandozónak tűnik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ilona! Köszönöm a jókívánságokat! Majd megnézem a blogodon ha megsütöd a tortát. Biztos vagyok benne, hogy jól sikerül, mint a többi tortád, süteményed is! :)

      Törlés
  4. Ismét nagyon kreatív voltál a tortát illetően, Marika!
    Nagyon kellemes színe van. Biztosan finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Roza! Színre is, ízre is nagyon kellemes volt a torta, mindannyian elégedettek voltunk vele. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...