Összes oldalmegjelenítés

2015. november 26., csütörtök

Leopárd kalács

Leopárd kalács
Rozinál megláttam tegnap ezt a kalácsot, és rögtön beleszerettem.  És délután már meg is sütöttem.

Hozzávalók:

50 dkg finomliszt
2,5 dl tej
1 tasak (7g) szárított élesztő
4 evőkanál cukor
2 tasak vaníliás cukor
1 egész tojás + 1-nek a  sárgája
1 citrom lereszelt héja
5 dkg olvasztott vaj
5g 
3 evőkanál kakaó(1-2 evőkanál tej a kikeveréshez)
1 tojás a lekenéshez.
A tészta hozzávalóit az előírásnak megfelelően a kenyérsütőgép tartályába tettem (alul a folyékony, arra a liszt, tetejére szórva az élesztő, az olvasztott vaj a sípszó után), és dagasztás-kelesztés programra kapcsoltam. Kenyérsütő nélkül a hagyományos módon kell a tésztát dagasztani, keleszteni. Az idő letelte után a megkelt tésztát kivettem, átgyúrtam  és három részre osztottam úgy, hogy.két egyforma és egy kicsivel nagyobb gombóc lett..
A nagyobb tésztát félretettem. A másik két tésztába, az egyikbe belegyúrtam egy kanál kis tejjel kikevert kakaót,  a másik tésztába 2 kanál tejjel kikevert kakaót gyúrtam bele.
A világosabb gombócot kb.25 centi hosszúra kisodortam, a sötétebbeket, ugyanolyan hosszúságúra kinyújtottam egy fehér gombócot az előbbiektől kicsit hosszabbra és szélesebbre nyújtottam, hogy bele tudjam "csomagolni"az előző kettőt. Tehát a sötétebb barna tésztacsíkot megkentem tojásfehérjével és belefogtam a világosabb barna tésztát, majd ráhelyeztem a fehér tésztacsíkra és teljesen betakartam vele.. Így jártam el mindegyikkel, összesen 7 kalácsrudam lett.
Egy kalácssütő formát fagyos vajjal kikentem, a kalácsrudakat egyenként a forma hosszúságára kisodortam, majd egymásra téve a sütőformába helyeztem. A sütőforma 30 centi hosszú, A felső felén 12 centi a szélessége, s mivel lefelé keskenyedik, alul csak 8,5 centis.
A formában még fél órát pihentettem, majd előmelegítettem a sütőt, és 180 fokon kb. 40 perc alatt sütöttem meg. Az utolsó 10 percben letakartam a tetejét hogy ne égjen meg, de az alja is rendesen átsűljön.(Mindenki maga ismeri a sütőjét.)
Így készült
Amikor kivettem, azon forrón lekentem a tetejét cukorsziruppal. Ettől fényes lett.
Szinte teljesen Rozi útmutatása szerint jártam el, néhány apró különbséggel.
Vaj nem volt itthon, helyette kókuszvajat használtam. Sütés előtt nem kentem meg tojással a tetejét.
Kedves hozzátartozóim hoztak nekem a föld másik feléről - egyenesen a termelőtől - 1 kiló kakaóbabot.
(Egyem a szívüket, biztos nem gondolták, hogy bosszúságot okoznak vele, a kávédarálóm pedig teljesen kinyíródik.)
Őrlésre váró kakaóbab
Szóval problémáim lettek a kakaó ledarálásával, mert teljesen összeállt krém állagúvá, amit alig bírtam kiimádkozni a gépből, utána pedig lehetetlenségnek tünt egyenletesre eldolgozni a tésztában. Meleg tejjel kevertem el, de amint kihűlt, megfagyott, és darabos volt, időnként kicsit meg kellett melegítenem a tésztát és úgy gyúrni. Nem részletezem, de jó sokáig elszórakoztam vele.
Langyosan felszeleteltem és forró teával ez volt a vacsora. Mutatós is, finom is, köszönöm Rozi! :)


Tea mellé kísérőnek
Még lehet fokozni a látványt, ha a rudakat a sütőedény méretének duplájátra sodorjuk, kettévágjuk és úgy tesszük a sütőedénybe. Ekkor 14 barna folt lesz a kalácsunkban. :)

18 megjegyzés:

  1. Milyen szép mutatós kalács! Nagyon tetszik, viszem is az ötletet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Biztos vagyok benne, hogy neked is szép lesz!

      Törlés
  2. Jaj, de kis helyes :D Nagyon tetszik

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Mónika, várom róla a bejegyzésedet! :)

      Törlés
  4. Ki fogom próbálni nagyon jól néz ki biztos finom gratulálok 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tünik, ez lesz a téli szezon kalács divatja...:D

      Törlés
  5. Olyan jópofa, meg a sztorid is a kakaóbabbal! ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! A kakaóbabbal még gondjaim lesznek, mert a kávéőrlő megszorult. Lehet, hogy megpróbálom mozsárban...

      Törlés
  6. Nagyon mutatós, s most, a receptet elolvasva nem is olyan bonyolult, mint a fotóról gondoltam. Egyszer én is nekiállok! :-) Kakaóbab darálásának viszont nem. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze Gerdi, nyugodtan nekiállhatsz, nem ördöngősség. A kakóbabtól a továbbiakban mentsen meg az isten! Jó lesz nekem a bolti őrölt kakaó4 :)

      Törlés
  7. Marisz, ez valami csodás lett :) mindenképp kipróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Eltörpül a te csodás "műveid" mellett...:)

      Törlés
  8. Gyönyörűűűű, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...