Összes oldalmegjelenítés

2015. november 6., péntek

Expressz szilvás gombóc - burgonya nélkül

Szilvás gombóc - burgonya nélküli tésztából
Nagyon szeretjük a szilvásgombócot, de készíteni kevésbé szeretem, mert eléggé időigényes. 
Most ráakadtam egy olyan receptre, amelynek a tésztájába nem kell főtt burgonya, így rekord gyorsan elkészíthető. Főleg hogy szilvabefőttel töltöttem, és cukros darálr mákba forgattam - így még morzsát se kellett pirítanom.
Hozzávalók:

4 dl víz

csipet só
4 ek olaj
1 ek porcukor
25 dkg liszt(fele sima, fele rétes)
1 tojás

szilva
cukor
fahéj 

őrölt mák
Egy edényben a 4 deci vizet forrni tettem, amikor már forrt, beleadtam a porcukrot, a sót, az olajat, és máris öntöttem hozzá a lisztet, amit gyors mozdulatokkal el is kevertem a forró vízzel. Lehúztam a tűzről, és még kevergettem rajta, hogy ne legyen a tészta csomós. Hagytam langyosra kihűlni, majd ráütöttem a tojást, amit elsőbb fakanállal, majd kézzel gyúrva alaposan beledolgoztam. Ezzel a tészta el is készült, máris lehet tölteni. Nem kell kinyújtani, elég kanálnyi darabokat csípni belőle, amit kézzel elllapogatni, középre beletenni fél szilvát, melynek a magja helyére cukros fahéjat töltünk, aztán beburkolni a tésztával.
Közben már tűzre tettem a gombócoknak a vizet, kis sóval, kevés olajjal. Mikor a víz felforrt, mehetnek bele a gombócok főni. Nekem ebből a tésztamennyiségből 10 darab gombócom lett, mert nagyok voltak a szilvák. Annyi vizet forraltam, hogy egyszerre ki tudtam főzni. Újraforrás után 5-6 perccel már fel is jöttek a víz tetejére, ekkor szűrőkanállal átemeltem a gombócokat egy hideg vizes edénybe, ahol kicsit lehűltek az öblítés által. Cukros darált mákba forgattam őket (ahány kanál mák, annyi kanál cukor). Máris tálalható!
Nagyon finom volt ezzel a tésztával is a gombóc! Nagyon gyorsan elkészült,  nem főtt szét egy se, és kihűlve se keményedett meg.
Köszönöm a receptet HahoPihe Konyhája- nak!


6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon érdekes recept. Végül is egy égetett tészta kifőzve. Nem hallottam még ilyet, de nagyon ötletesnek találom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól gondolod Janka, ez égetett tészta kifőzve. És nagyon gyors és nagyon finom volt! :)

      Törlés
  2. Ez nagyon nekem való, ugyanis tök béna vagyok szilvás gombócból... :-(
    :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, nehéz elhinni, hogy te, aki tortakölteményeket kreálsz, épp a szilvásgombóccal állsz hadilábon... :D
      Próbáld ki ezen a módon, biztos hogy sikerül! :)

      Törlés
  3. Marika, ez is nagyon guszta lett! Az meg, hogy gyorsan elkészül, csak előnyére válik!:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...