Összes oldalmegjelenítés

2015. november 15., vasárnap

Csokis mignon

Csokis mignon(minyon)
Régóta terveztem a csokis mignon elkészítését, most eljött az ideje. De valahogy minden összeesküdött ellenem, ezért nem a legjobban sikerült. Finomnak nagyon finom volt, aki csak evett belőle, legekben beszélt róla. Viszont a kinézete sajnos nem a legszebb...:( Mentségemül szolgáljon, hogy....a csudákat, nem mosom magam! Nem vagyok cukrász, csak egy mezei háziasszony. És tudom, hogy a  vendégség résztvevői(akiknek vittem) közül senki nem készítette volna el különbül.
Úgy indult, hogy bár több mint egy hete két helyről is rendeltem tojást, egyik helyen sem kaptam. (Nem csak az én tyúkjaim lustiznak.) Elhatároztam, hogy nem ragaszkodom a házi tojáshoz, elmentem hát a legközelebbi élelmiszerboltba,  ahol- írom és mondom : Nem kaptam tojást!
Akkor az internethez fordultam olyan receptért, ami kevés tojással elkészíthető (4 tojás volt otthon). Itt találtam megfelelőt, amit mindjárt dupla adagból (tehát fél kiló liszt, stb) készítettem el.
Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 20 dkg porcukor
  • 5 dkg puha Rama (vagy vaj)
  • 1 egész tojás
  • 2.5 dl tej
  • 1 cs sütőpor
  • 3-4 ek. kakaópor
Elkészítés:
A lisztet összekevertem a sütőporral, és a kakaóporral. A cukrot, a tojást, és a szobahőmérsékletű lágy margarint habosra kevertem, majd felváltva hozzákevtem a lisztet, és a tejet. Sütőpapírral bélelt nagy gáztepsibe öntöttem, és 180-fokos sütőben 25 perc alatt  megsütöttem.
Hagytam teljesen kihűlni, azután 5x5 centis kockákra vágtam, és minden kockát keresztben is kettévágtam. Együtt hagytam az összetartozó kockákat, hogy mindegyik a párjával legyen összeragasztva. Mint számítottam is rá, eléggé morzsálódott, tehát éles késsel sem sikerült teljesen egyenletes, sima oldalú kockákat vágni. Azért legjobb a hagyományos, sok tojásos piskóta az ilyesféle süteményekhez, amit vágni kell.
Krém:
20 deka étcsokoládé
1,5 deci tejszín
15 deka vaj
2 ek porcukor
2 ek rum
A tejszínt tűzre tettem a vajjal. Miután a vaj elolvadt, nem forraltam fel, csak jól felforrósítottam (az edény szélén gyöngyözzön). Ekkor levettem a tűzről, és ráöntöttem az apró kockákra tördelt csokoládéra. Beleadtam a porcukrot meg a rumot, és fakanállal kevergettem. Miután minden összeolvadt még tovább kevergettem, amíg szinte teljesen kihűlt. Ekkor 1 órára hűtőbe tettem. Ennyi idő elég volt hogy kellően megszilárduljon. Géppel kicsit felhabosítottam, és megtöltöttem vele a piskótakockákat. Kb. 1 centi vastagon kentem krémet egy piskótakockára, amelyre a párját ráborítottam és kicsit összenyomkodtam. Miután mindet betöltöttem, hűtőbe tettem őket külső bevonás előtt.
Csokoládébevonat:
20 deka étcsokoládé
5 deka vaj
1 ek rum
Én nagyon kis lángon egy lábasban felolvasztottam a vajat, majd beleadtam az apróra tört csokoládét és állandóan kevergettem, míg a csoki is elolvadt.Fontos hogy kislángon történjen, nehogy "megsüljön".  Időnként lehúztam a lángról, úgy kevergettem. Aki kevésbé gyakorlott, az gőz fölött olvassza fel inkább a csokoládét.
A jól kihült süteménykockákat szilikon ecsettel kentem meg az olvasztott csokoládéval. Először mindegyiknek a tetejét, majd az oldalukat. Mivel egyenetlen volt a sütikockák oldala, nem lett hibátlan a bevonat.
Olvasztott csoki bevonatú
Húsz darabot sikerült így bevonni, aztán elfogyott a bevonó.
Még 5 deka olvasztott csokit nylonzacskó sarkából dekoráció gyanánt rádolgoztam a tetejükre.
Ezért újabb bevonómasszát készítettem, de most nem csokit olvasztottam, hanem hideg kakaós masszát kevertem.
Kakaós cukormassza:
20 deka porcukor 
2 ek holland kakaópor 
2 ek rum
víz
A porcukrot szárazon összekevertem a kakóporral, hozáöntöttem a rumot, majd a vizet szinte cseppenként öntöttem hozzá, és közben folyamatosan kevertem. Fontos, hogy apránként kevés vizet öntsünk, mert nem kell bele sok víz, hogy elérje azt az állagot, mint az olvasztott csoki, és már használható is. (Pár csepp olajat is beledolgoztam a fénye miatt.) Én most egy kicsit töményebbre hagytam, és késsel kentem meg a mignonok külsejét.
Ezzel a bevonóval 15 db-ot csináltam, dekortollal díszítettem.
A csokibevonat 1 nap állás után teljesen megszilárdul.
Kakaós-cukormassza bevonat
Mivel ebből az adagból sok mignon lett volna, a többi piskótát most lefagyasztottam.
Vendégségbe voltunk hivatalosak, Kiskőrösön a Kurta kocsma vendéglőbe. A finom ebéd utáni sütiket a házigazda adja, és néhény lelkes vendég is visz "hazait".
Én most a csokis minyonokat vittem, és nagy sikerem volt vele, külső tökéletlenségük ellenére is.



Mivel Márton napi (és egyúttal keresztelői) ebéden voltunk, csináltam néhány ételről fotót a Kurta Kocsma ételeiről.
Előétel: libamájpástétommal töltött libanyak
Libaleves, ludaskása - ezekről nem készítettem fotót.
Libasült és rántott libamáj
Vegyes tál- rántott karfiol, gomba, sajt, baconba tekert daráthús
Burgonyaköretek
Káposztasaláta
Habos torta
Citromos tekercs
Tojásmentes lekváros-grízes sütemény
Citromkrémes cupcake
És a gyönyörű környezet - részlet az  étteremből

Kellemes vasárnap volt a mise után finom ebéddel, jó társaságban. :)

6 megjegyzés:

  1. Nehogy már izgasd magad a mignon kinézete miatt, én szívesen elkapnék most egy tálcával, ha idedobnád ezeket a "csufi" mignonkákat, és úgy megenném, mint a huzat.
    A lényeg, hogy finom legyen, nem vagy te cukrászat :-))) Bár amennyit sütsz, már nyithattál volna egyet :-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Anikó, köszönöm szépen! Megvígasztalt az is, hogy mindenki nagyon finomnak találta. Majd a következő adag szebb lesz! (Remélem....)

      Törlés
  2. Jó Móka lehetett, és ezek a minyonok biztos nagyon finomak voltak :) Én is minyont készítettem most, csak másképp :P A bolti tojást ne is mondd, mire egy normál tortát összehozok, ezekből a fürjtojásokból legalább 8-10 kell, míg a nagy-nagynéném házi tojásaiból fele is elég... de jó lehet neked, amikor aktívak a tyúkjaid :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Habocska! :) Láttam a te minyodat is, meg a csuda dolgaidat, amiket mostanában művelsz, de csak futtában - majd ha bejön a rossz idő, bepótolom a "mulasztásaimat". A tojással úgy vagyok, hogy általában bőven szokott lenni, de most elkezdtük levágni az öreg tyúkokat, a jércék pedig még nemigen tojnak. :)

      Törlés
  3. Szerintem teljesen rendben vannak ezek a minyonok, nincs okod a magyarázkodásra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! De én tudom, hogy mit kellett volna (lehetett volna) másként csinálni, hogy szabályosabbak legyenek... :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...