Összes oldalmegjelenítés

2015. október 16., péntek

Vaníliás keksz sütipecséttel

Vaníliás keksz sütipecséttel
Engem is utolért a sütipecsét-láz, ami már 2-3 év óta végigsöpör minden sütni szerető gasztroblogger oldalán. Én elég jól kivártam vele, nem csináltattam egyedi kézműves sütipecsétet, de most néhány hete lehetett kapni az Aldiban,ezt már nem hagyhattam ki.
Következő lépés olyan kekszrecept keresése, ami megtartja a formázást sütés után is.
A facebookon  ITT találtam, ami alapján a tésztát készítettem:
Vaníliás keksz:
150 gramm vaj
80 gramm zsír
200 gramm porcukor
1 zacskó vaníliás cukor
1 csipet só
2 egész tojás
500 gramm finomliszt
1 csapott mokkáskanál szódabikarbóna


A szobahőmérsékletű vajat, zsírt, porcukrot, sót a két tojással habosra kikevertem. (Én nem vaníliás cukrot, hanem kevés vanília eszenciát tettem bele.) Hozzáadtam a szódabikarbónával elkevert lisztet, és először fakanállal, majd kézzel gyúrva összedolgoztam. Még kellett hozzá 2 evőkanálnyi liszt, mert nagyon lágy volt a tészta. Ezután letakarva hűtőbe tettem néhány órára.

Miután kivettem, lisztezett deszkára borítottam és lisztezett nyújtófával kb. 3 mm vastagra kinyújtottam. A sütipecsétet is lisztbe mártottam, úgy nyomtam a tésztára. 
A mintázott tésztát utólag szaggattam ki pogácsaszaggatóval.

Mivel ez a fajta tészta kényes a melegre, mindig csak 4-5 kekszre való mennyiséget vettem ki, a többi tésztát addig hűtőben tartottam, míg ezzel elkészültem. De fordítva is csináltam, először pogácsaszaggatóval köröket szaggattam, utána pecsételtem bele a mintát a belisztezett sütipecséttel.A tészta valóban nagyon jól megtartja sütés után is a mintát, és a felirat is olvasható - nagyon köszönöm a receptet a facebookos csoportnak! :)
A készítés fázisai
A kekszeket sütőpapírral bélelt tepsibe tettem egymástól kicsit távol, mert sütés közben kissé megnőnek.. Ebből a mennyiségből 2 nagy gáztepsivel lett. Előmelegített 180 fokos sütőben 15 perc alatt sült ki egy tepsivel. A tepsiben hagytam kihűlni. Majd kóstolás következett, és bedobozolás  szűkebb időkre...:)
Szmájlik, szívecskék és négylevelű lóherék

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jópofák lettek a kekszek! :) Én is nemsokára megkapom a már 1 hónapja megrendelt sütipecsétjeimet s akkor pont kapóra fog jönni ez a recept. Viszem is, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, nagyon jó ez a tészta sütipecsételéshez, érdemes kipróbálni! Azt kifelejtettem a bejegyzésből, hogy ezek elég nagyméretű kekszek lettek, nagyok a sütipecsétek. De ha te úgy rendelted, biztosan kisebb formák, majd megnézem a bejegyzésedet róla. :)

      Törlés
  2. Én is most szereztem be pontosan ugyanezeket a pecséteket, én egy fahéjas recepttel avattam fel őket:
    http://sunisuti.blogspot.hu/2015/10/faheja-keksz-sutipecseteleshez.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem Süni, nagyon jól sikerültek a te kekszeid is! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...