Összes oldalmegjelenítés

2015. október 8., csütörtök

Teaízesítő jégkockák

Gyömbérgyökér és citrom
Citrom és gyömbérgyökér ugyan télen is kapható, én azonban óvatosságból szoktam tartalékot készíteni a váratlan helyzetekre - ha épp nincs otthon, és a boltok sincsenek nyitva, megfázás esetén meg különösen jó szolgálatot tesz.
Hozzávalók:
8 centi hosszú gyömbérdarab
2 közepes citrom
A citromok levét kifacsarom, a gyömbérgyökeret nagyon apró reszelőn szinte pépessé lereszelem.

Egy jégkockatartó minden rekeszébe rakokegy mokkáskanálnyit a gyömbérpépből, majd minden rekeszt felöntöm citromlével.

Fagyasztószekrénybe teszem, ahol  egy óra megfagy.
Gyömbéres citromklékocka - teaízesítő
A kockákat nylonzacskóba téve mélyhűtőszekrényben tartom felhasználásig.  Egy kettő  decis csésze teába 1 kocka elég ízesítőnek. Most a hasznosságára nem térek ki - a citrom hatását  mindenki ismeri, a gyömbér gyógyító hatását pedig napjainkban egyre többen megismerik. Sokan fogyasztó hatása miatt alkalmazzák a gyömbért és a citrmot együtt(én nem).  Én nagyon szeretem külön-külön is, együtt is őket kellemes ízük miatt.  Ide kattintva bővebben lehet olvasni róla, milyen egészségügyi jó hatásaik vannak.
Ebből a mennyiségből nekem egy jégkocka tartóval lett, 16 kocka.


2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...