Összes oldalmegjelenítés

2015. október 3., szombat

Mikszáth-szelet

Mikszáth-szelet
Hogy mi köze lehet ennek a sütinek a híres, általam is nagyon kedvelt íróhoz, azt nem tudom, ugyanis az oldal, ahol a receptet találtam, nem tér ki rá. De gyors, könnyen elkészíthető süteményt kerestem, ez pedig éppen olyannak tünt. És valóban egy-két szóból elkészült, meg nagyon finom is volt! 
Hozzávalók:
8 tojás
40 dkg cukor
40 dkg margarin
40 dkg liszt
1 kis kanál szódabikarbóna
5 dkg keserű kakaópor
kenéshez baracklekvár
a tálaláshoz porcukor
Elkészítés:
A lisztet elkeverjük a szódabikarbónával, a cukorral, hozzadjuk a tojásokat és az olvasztott, langyos margarint és jól összedolgozzuk.  A tésztát ezután két egyenlő részre osztjuk, egyik felébe belekeverjük a kakaóport. Mély, hosszúkás, sütőpapírral bélelt sütőedény egyik felébe, hosszában beleöntjük a világos tésztát, majd hosszában mellé a kakaósat. Nem baj, ha kicsit összefolynak. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon tűpróbáig sütjük. A kihűlt, kész tésztát hosszában kettévágjuk, baracklekvárral megkenjük, majd újra összeillesztjük. Úgy szeleteljük, hogy minden szelet félig barna, félig világos színű legyen. Porcukorral meghintve kínáljuk.
Én most feleztem az adagot, egy őzgerinc formában sütöttem ki a tésztát - 160 fokon 45 percig sült, tűpróbát végeztem. Mivel éppen fügelekvárom volt felbontva, azzal kentem meg, de előtte belekevertem egy kisebb fél citrom levét.
Így készült
Hédi és Éva köszönöm!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Egyik bloggertársam kisegített a süti eredetét illetően, tehát:
Innen van az információ:
Mikszáth Kálmán nagy ínyenc volt szinte egész életében. Emellett közeli barátságban állt Gundel Jánossal, a Gundel-dinasztia megalapítójával, aki barátsága jeléül éttermének egyszer egy egész menüsorát a népszerű íróról nevezte el.


Ezen a menüsoron szerepelt a máig ismert, kakaós-lekváros piskótatészta, a Mikszáth szelet.                                                                    

2 megjegyzés:

  1. Nahát, micsoda érdekesség! Mindig tanul az ember. :-) Meg persze vágyakozik a képernyő előtt.... :-DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Zsuzsa, mindig! Én például arra vágyakozom, hogy végére érjek az őszi kerti meg befőzési munkáknak, hogy végre alaposan áttanulmányozhassam a kedvenc bloggereim nyári bejegyzéseit. Mert azért érintőlegesen láttam ám, nálad is milyen csodák születtek, és majd ha "beszorulok" a lakásba, be fogom hozni az elmaradásomat. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...