Összes oldalmegjelenítés

2015. szeptember 20., vasárnap

Rebarbarás kevert sütemény

Rebarbarás kevert sütemény
Mostanában szinte mindennap valamit befőzök, vagy ládába rakok. Ez sok időmet elvisz, bonyolultabb süteményeket nem sütök, de hétvégén nem maradhatunk nasi nélkül.
Mivel éppen szedésre alkalmas a rebarbara, rá esett a választásom.
Hozzávalók:
10 deka vaj
10 deka + 1 ek nádcukor 
1 cs, vaníliás cukor
1 tojás
2 kispohár joghurt
30 deka rétesliszt
1 csapott evőkanál szódabikarbóna
40 deka tisztított rebarbara
1 tk őrölt fahéj
Kicsavargattam 8-10 szép vastagszárú rebarbara levelet, melynek csak a szára (nyele) használható fel. Az én növényeimnek zöld a levélnyele, de vannak piros fajtájúak is.
Először a rebarbara szárakról zöldséghámozóval lehúztam a héjat, majd 2-3 centis darabokra összemetéltem. Forrásban lévő vízbe dobtam, de az újraforráskor már le is vettem - a rebarbara nagyon gyorsan szétfő. Leszűrtem, és azon forrón hozzákevertem 1 evőkanál barna nádcukrot, meg 1 teáskanál őrölt a fahéjat. Állni hagytam.
Utána a masszát készítettem el.
A szobahőmérsékletű vajat alaposan kikevertem a cukorral, vaníliás cukorral, majd hozzátettem a tojást, a joghurtokat, aztán a szódabikarbónával elkevert lisztet. Mindehhez elektromos habverőt használtam, de a végére maradt rebarbarát már fakanállal forgattam bele a tésztába. A rebarbara állás alatt a ráolvadt cukortól kis levet eresztett(kb 1 deci), ezt is beledolgoztam.
Egy 23x23 centis négyzet alakú kapcsos tortaforma alját sütőpapírral béleltem ki, ebbe öntöttem a sütnivalót, és 180 fokosra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt megsütöttem. Tűpróbát végeztem!
Langyosra hűlt állapotban kockákra metélve , porcukorral megszórva tálaltam.
Kellemes savanykás ízű süteményt ehettünk. Nagyon szeretjük!

ITT találtam a receptet, köszönöm!

4 megjegyzés:

  1. Pont ez a savanykás íz a pikantériája :) ezért szeretem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm vicuska! Mi is nagyon szeretjük ezt a kevéssé ismert "zöldséget" . :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...