Összes oldalmegjelenítés

2015. szeptember 8., kedd

Ha akarom körtés, ha akarom szedres...

Körtés szedres sütemény
Az eredeti recept körtés áfonyás, de más bogyós gyümölccsel is készíthető.

Hozzávalók:

15dkg    vaj
10dkg    cukor
2db        körte-nem kell meghámozni
25dkg    áfonya(nálam fele áfonya, fele feketeszeder)
3db        tojás
20dkg    liszt
1/2csg   sütőpor
1tk         őrölt gyömbér
1ek        tej
3ek        barna cukor

Elkészítés:

A vajat a cukorral habosra kevertem, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat. Ezután ment bele a liszt, amelybe előzőleg belekevertem a sütőport és a sót. Utoljára a tejet, nálam a gyömbér most kimaradt.
Egy 23x23 centis szögletes tortaformát kibéleltem sütőpapírral, kicsit bevajaztam, majd rászórtam a 3 kanál barnacukrot. Erre raktam a körteszeleteket, és rászórtam az áfonyaszemeket. Ráöntöttem a tésztamasszát, és megraktam a tetejét feketeszeder szemekkel.
Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 35 perc alatt megsütöttem.
Langyosan kockákra metéltem. 
Ha a körtés felével felfelé tálaljuk, akkor nevezhetjük körtés fordított süteménynek.
Ezért ha akarom körtés, ha akarom szedres. :)
Mozzanatok a készítésről
A receptre a Konyha világa blogon akadtam, köszönöm a receptet Németh Erzsébetnek! :)
Egy-két szóból elkészül, ési nagyon finom volt!

4 megjegyzés:

  1. De finom lehet a sokféle gyümölccsel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati! Jószívvel ajánlom kipróbálásra, nagyon finom volt. :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Kedves Tejszínhab! Megoldható mindkettő. Kifordítom, befordítom...
      :D

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...