Összes oldalmegjelenítés

2015. szeptember 24., csütörtök

Fügés grízes sütemény


Fügés grízes süti
Minap este 7-kor a fiam beállított másfél kilónyi fügével. Mivel a gyümölcs jó érett volt, nem lehetett vele várni, mert a füge nagyon hamar erejed. Ezzel a mennyiséggel nem állok neki lekvárt főzni, nem érdemes miatta bekapcsolni a befőzőautomatát - meg már főztem az idén fügelekvárt.
Így aztán süteményben gondolkodtam, abból is olyat kerestem, ami egyszerű, és gyorsan elkészül.
(Mostanában mindennap leszedem a zöldbabot, fejtőbabot, cukkinit, mángoldot és ezek "téliesítése" sok időt elvisz).
Ottis blogján találtam egy nekem való receptet, és másnap reggel meg is sütöttem.
Ugyan ő más gyümölcsökkel készítette, de a hozzászólásokban olvastam, hogy volt aki fügével, és nagyon jól sikerült neki. Most azt írom le ahogy nálam készült.
Hozzávalók:
15 deka búzadara
15 deka rétesliszt
fél zacskó sütőpor
10 deka cukor(nádcukor)
1 zacskó vaníliás cukor
3 tojás
25 deka natúr joghurt
12 deka tejföl
10 deka langyos olvasztott vaj
füge kb 70 deka

Nagyon egyszerűen elkészíthető. Akár a muffinsütésnél, most is külön összekevertem a nedves, külön a száraz hozzávalókat, majd a kettőt összevegyítettem. Fél órát állni hagytam ezután, hogy a búzadara kicsit megduzzadjon.
A fügéket egyenként folyó víz alatt óvatosan megmostam, papírtörlővel leitattam, és hosszában mindegyiket félbevágtam.
 Egy 20x30-as tepsi alját kibéleltem sütőpapírral, ebbe öntöttem a masszát. A tetejét kiraktam a fél fügékkel a héjukkal lefelé. Meghintettem gondolomra nádcukorral, egy teáskanálnyi őrölt fahéjjal, és mindegyik fügére csavartam pár csepp citromlét.
Az 1.és 2. sütés előtt, a 3.sütés utáni fotó
Előmelegített 180 fokos sütőben 35 percig sütöttem, majd a sütőt lekapcsolva még 5 percig bent hagytam. miután kivettem, 10 percre ráborítottam egy másik tepsit, majd hagytam hűlni, és csak langyos állapotban metéltem kockákra.

Köszönöm Ottíliának a receptet! Nagyon finom sütikénk lett, amit más gyümölcsökkel is ki fogok próbálni. Ajánlom mindenkinek, aki gyorsan valami finom gyümölcsös sütire vágyik! :)

2 megjegyzés:

  1. De finom lehet! A fügét én is nagyon szeretem, nyersen is, aszalva is, és sütiben is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Tényleg nagyon finom volt. Most nincs fügefánk, mert kifagyott. Most ültettem kettőt, nem tudom, mikor fognak teremni. Ha lesz több, akkor majd én is aszalok. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...