Összes oldalmegjelenítés

2015. augusztus 17., hétfő

Tejfölös babapiskótás édesség

Tejfölös babapiskótás édesség
Bár hajadzik a tiramisura, mégsem nevezhető annak az összetevői miatt, de az elkészítése azonos.
Hozzáavalók:
700 gr 20%-os tejföl (nálam vödrös)
3 dl Hulala habtejszín
1 kis zacskó habfixáló
6 ek porcukor
1 ek méz
3 tasak vaníliás cukor
3 dl gyengére főzött presszókáé
3 db érett banán

Fél kiló babapiskóta

Krém:
Lefőztem a gyenge kávét és 1 ek mézzel édesítettem.
A tejfölt 5 ek porcukorral és a vaníliás cukorral összekevertem.
A tejszínt 1 ek porcukorral és a habfixálóval turmixgépben habbá vertem, és összekevertem a cukros tejföllel.
a meghámozott banánokat karikákra vágtam.
Összeállítás:
Egy jénai edény aljára vékonyan kentem a tejfölös krémből, és ezt szorosan kiraktam a kávéba belemátogatott babapiskótákkal. A babapiskótaréteget krémmel terítettem be, majd kiraktam banánkarikákkal. Erre megint krém jött, aztán mártogatott piskóta majd banánkarikák. A legfelső réteg babapiskóta volt, ráöntve a maradék krém és a tetőt rátéve a jénai edény egy napra hűtőbe került. Tálalás előtt díszítésnek natúr kakaóport szitáltam rá.
Annyira gyorsan és egyszerűen elkészíthető, hogy tán fél óra se kellett neki. Egy kicsit izgultam miatta, mert vendégek elé került, de ebben a hőségben az egyéb sütés-főzés mellett képtelen voltam hagyományos tortának nekiállni. Több receptes portálon láttam hasonló tejfölös desszertet, aztán a fantáziámra hagyatkozva ezt "alkottam".
Felesleges volt miatta izgulni, mert nagyon kapós volt, és mindenki elégedett volt vele.
Tortaszerűen lehetett szeletelni
Egy szelet finomság

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...