Összes oldalmegjelenítés

2015. augusztus 30., vasárnap

Anna szülinapi bagoly tortája

Bagoly torta 
Anna unokám ma tölti a 13-at - Isten éltesse sokáig, egészségben, szereteben! :)
Tegnap csak délig voltunk itthon, gyorsan elkészítettem a tortát, aztán a hűtőben várta a késő esti befejezést. 
Sütöttem egy Zebratortát az  ITT található 2011-es receptem szerint. Miután kihűlt, 3 lapba vágtam és a következő krémmel töltöttem meg.
Csokikrém:
4 tojás
20 dkg kristálycukor
2 ek natúr kakaópor 
20 deka 60 %-os étcsoki
25 dkg vaj
A tojásokat, az átszitált kakaóport és a cukrot egy inox tálba tettem és hidegen jól kikevertem kézi habverővel. Közben vizet melegítettem egy akkora lábosban, amire az inox tál éppen ráillik, és ráhelyeztem, majd folyamatos kevergetés közben a gőz fölött kis lángon addig hevítettem, míg sűrűsödni kezdett.  A mérsékelt tűz és a kevergetés fontos, mert nagylángon könnyen kicsapódik.
Mikor elég sűrű volt, hozzáadtam az összetördelt csokoládét és még 2-3 percig kevergettem, míg teljesen feloldódott. Aztán levettem a tűzről és hagytam kihűlni. 
A szobahőmérsékletű vajat 1 evőkanál porcukorral felhabosítottam, majd az eddigre már szintén szobahőmérsékletűre hűlt csokikrémet kanalanként belekevertem. Könnyű, habos krémet kaptam, amivel betöltöttem a tortalapokat, és ezzel kentem be a torta külsejét is.
Néhány fázis a készítésről
Egy bagolyfejet akartam mintázni, ezt boltban kapható kukorica pehellyel oldottam meg, hogy körben, meg szívalakban kiraktam a formát. Szemeknek meg orrnak 3 szem zselécukrot használtam, szemöldöknek csokidarát szórtam. Most feliratot nem kapott, de gyertyákat igen.

Sajnos nem sikerült jó fotókat készítenem, a valóságban sokkal jobban nézett ki.
Ha kapok róla szeletfotót, a belsejét is megmutatom.
Az eredeti díszítési módot Ezen és ezen az orosz oldalon találtam. Nos mandulaszirommal kellett volna a díszítést megcsinálni - egyenként, csipesszel. Ez nagyon megdrágította volna, időben pedig főleg hosszadalmas lett volna.
A belseje
Egy szelet torta

2 megjegyzés:

  1. Marika, nagyon kreatív torta lett!:)
    Isten éltesse a nagylány unokádat!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Roza, az unokám nevében is! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...