Összes oldalmegjelenítés

2015. július 11., szombat

Túrótorta joghurtos-zselatinos tetővel

Túrótorta

Sütés nélküli gyorsan összehozható tortát készítettem.
Tortaalap hozzávalói:
30 deka kekszdara
15 deka olvasztott vaj
3-4 evőkanál baracklekvár
3-4 evőkanál tej
Ezeket összegyúrtam és egy folpackkal kibélelt 23 cm-es szögletes kapcsos tortaforma aljára nyomkodtam, majd hűtőbe tettem.
Túrókrém:
fél kiló túró
10 deka porcukor
2 zacskó vaníliás cukor
4 deci habtejszín
1 zacskó extra zselatin(főzés nélküli, azonnal oldódó)
A túrót a cukrokkal alaposan kikevertem. A tejszínbe belekevertem a zselatint és kemény habbá vertem, ezután hozzáadtam a túróhoz és együtt elektromos keverővel alaposan nösszedolgoztam.
Vigyázat! Így csak az expressz zselatinnal működik, aki hagyományos zselatinnal csinálja, az a szokásos módon készítse el a zselatint, és utoljára keverje bele a túrós-tejszínhabos krémbe.
A túrókrémet a tortaalapra kenem, és visszateszem a készülő tortát a hűtőbe.
Joghurtréteg:
2 kispohár(150 grammos) krémes natúr joghurt
1 kanál porcukor
zöld ételszínezék
2 evőkanál expressz zselatin
A joghurtot melegedni teszem, belekeverem a cukrot és az ételszínezéket. Én zöld matcha teaporral akartam színezni, de kevés volt és kellett beletennem pár csepp folyékony ételfestéket is.
Amikor felmelegedett (folyékonnyá vált a joghurt) belekevertem a zselatint, és mihelyt elolvadt, az egészet ráöntöttem a túrórétegre és ismét hűtőbe tettem a tortát.
Már csak némi dekoráció hiányzott róla. Ehhez ismét joghurtos zselatinos elegyet készítettem.
Rózsaszín joghurt dekoráció:
1 kispohár krémes natúr joghurt
1 teáskanál porcukor
fél marék ribizli megszínezni (vagy piros ételfesték)
1 evőkanál expressz zselatin
A ribizli levét kinyomkodtam és a joghurthoz kevertem, majd az előző eljárással elkészítettem.
Hagytam teljesen kihűlni, és mikor kezdett dermedni, nylonzacskóba öntöttem, és ennek a kivágott sarkából írtam mintákat a zöld zselatin rétegre.
Készítés közben
Középre 2 szív került, köréjük szabálytalanul apró köröket formáztam, én kis virágoknak szántam őket. A közepükbe egy szem sárga Haribo cukorból vágtam pettyecskéket.
A fiamék 17. házassági évfordulója van ma. Nekem most annyi elfoglaltságom van az érő gyümölcsökkel, zöldségekkel, hogy időm se, kedvem se volt most munkaigényesebb tortára.
Meg ünnepelni se érünk rá különösebben - az ünneplő házaspár futóversenyre készül.
De azért ezzel az "expressz" tortával indulás előtt felköszöntöttem őket. :)

Kívánok együtt még nagyon sok boldog évet, sikeres családi életet!
Szabolcs és Andi
A joghurtos-zselés díszítés Innen van, köszönet érte.

7 megjegyzés:

  1. Gratulálok a fiataloknak, és még nagyon sok-sok szeretetben, boldogságban együtt töltött évet kívánok nekik.

    Marisz nagyon szépen kidíszítetted a tortát, igazi ünnephez illő, és a receptet olvasva, csakis nagyon finom lehet. (itt írok, mert a facebook napok óta nem enged be, valami hibát jelez, ezért hanyagolom az oldalaimat is, de égen-földön nem találom )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy, köszönjük Gizi! A facebookkal nálam is gondok vannak, akkor úgy látszik megint újítanak valamit...:)

      Törlés
  2. Nagyon szép tortát készítettél! A fiadékat pedig Isten éltesse sokáig, örömben, boldogságban, szeretetben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Kati! Köszönöm a fiamék nevében is. :)

      Törlés
  3. Sok boldog házassági évfordulót a fiadnak! Igazán szép tortával lepted meg őket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Nem különösebben mutatós, de nagyon finom volt. :)

      Törlés
  4. Nagyon szép lett a torta!
    Boldog házassági évfordulót kívánok a fiadnak!:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...