Összes oldalmegjelenítés

2015. június 11., csütörtök

Tejfölös kevert süti eperrel- diabetikusan

Felirat hozzáadása
A tejfölös kevert gyümölcsös süti a nővérem specialitása. Ő főleg meggyel szokta készíteni, de én most eperrel csináltam, mégpedig diabetikus változatban, hogy a "cukrával" küszködő barátnőm is ehessen belőle. A lisztet is felerészben kókuszliszttel váltottam ki. A kókuszliszt glutén és laktózmentes, Itt van a róla bővebb leírás.
Édesítésre ezt használtam > Oligo Life ÉdesEgészség:Élelmi rostot tartalmazó, növényi alapú édesítőszer, mely a cukorral azonos mértékben használható, cukorbetegek is fogyaszthatják.  Itt olvasható róla több információ
Én így készítettem:
Hozzávalók:
20 deka Oligo Life   édesítő
10 deka kókuszliszt
10 dka finomliszt
1 zacskó sütőpor
40 deka tejföl
2 egész tojás
25 deka földieper
3 deka mandulaforgács töret
A kókuszlisztet, finomlisztet és a sütőport szárazon összevegyítettem, az epreket megmostam, leszárítottam és félbe vágtam.
A tojásokat az édesítővel gépi habverővel kikevertem, majd belekevertem egy nagy pohárnyi -330 gramm tejfölt. Ezután fakanállal dolgoztam hozzá a sütőporos lisztet. Nagyon töménynek találtam a masszát - a kókuszliszt több folyadékot igényel, mint az egyéb lisztek -, ezért még hozzákevertem 70 gramm tejfölt, így lett összesen 400 gramm tejföl felhasználva.
A masszát egy 20x28 centis sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem. Az eperszemek vágott felét lisztbe mártottam és kiraktam velük a sütemény tetejét.
Előmelegítettem a sütőt 180 fokra, és alsó-felső sütéssel 40 perc alatt sütöttem meg. Látszik, hogy színesedik a teteje, de érdemes tűpróbát is végezni. Félidőben ráhintettem a mandulatöretet (nem mertem az elején, nehogy megégjen). Miután kivettem a sütőből, egy másik tepsit ráborítottam néhány percre, utána már lehetett a tepsiben szeletelni.
Állagra is, ízre is nagyon jó lett a sütemény, és egyáltalán semmi mellékíz nem érződött rajta.
A barátnőm is nagyon megdícsérte.


2 megjegyzés:

  1. Fincsi lehet! Nekünk is van itthon eprünk, úgyhogy kipróbálós :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk nagyon bejött. Érdemes kipróbálni, Csigabige! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...