Összes oldalmegjelenítés

2015. június 22., hétfő

Macifej kekszek

Macifej kekszek

Pénteken vittem az unokáimnak a bagolykekszeket, és szombaton már olyan információt kaptam, hogy " Olyan gyorsan megették a gyerkőcök, hogy szegény baglyoknak huhogni sem volt idejük!!!" . :)
Nosza, vasárnap gyorsan gyúrtam be még egy adagot. De a változatosság kedvéért most nem baglyokat, hanem Maci kekszeket gyártottam. A recept ugyanaz,  formázáshoz az ötlet Innen, (köszönöm Vikvi!) de most feleztem a tésztamennyiséget, és az egyik felét kakaósra csináltam.Nem is mértem a kakóport, figyeltem, hogy jól színezze meg. Ismét pihentettem hűtőben, majd kinyújtás, kiszaggatás. Két pogácsaszaggató- egy kisebb, meg egy nagyobb elég a "mutatványhoz". Nálam 7 és 4 centi volt az átmérőjük. Elég nagy kekszeim lettek, összesen 13, kétszerre kellett kisütnöm.
A kinyújtott tésztából köröket szaggattam. A lényeg, hogy a kisebb körökből kétszer annyi legyen, mint a nagyból- Egy macifejhez 1 nagy körre, és 2 kis körre van szükség. Nagy kör a fej, egyik kis kör a pofi, másik kis kör kettőbe vágva a két füle. a színeket pedig keverjük - 1 fehér 2 barna, vagy 1 barna 2 fehér. Nem sok fázisfotót csináltam. az 1. képen 5 nagy kör, hozzá 10 kis kör, a barna tésztából ugyanígy. A második képen látható az összeállítása, már a tepsiben, sütés előtt.
A fehér tészta és összeállítva tepsiben sütés előtt
Előmelegített sütőben 15 perc alatt sül meg. Teljesen ki kell hűteni a díszítéshez.
Díszítése a szemek, orr, száj megalkotásából áll.
Ehhez először 2 evőkanálnyi porcukrot elkevertem annyi citromlével, hogy tapétaragasztó állagú lett.
Ebből a sűrű cukormasszából mokkáskanál hegyéről cseppentettem mindegyikre 2 cseppet szemfehérjének, és ezekbe egy-egy csokilencsét belenyomtam.
Továbbiakhoz kis nylonzacskókból 3 dekányi olvasztott fehér, és 3 dekáányi olvasztott étcsokiból megrajzoltam az orrot meg a szájat. Nagy lyukat találtam vágni a fehércsokis zacskón, ezért nem tudtam vele szépen dolgozni. (Meg siettem is.)
Vegyesen fehér és barna pofijú macifejek
Dobozban
Dobozoltam a hétfő reggeli indulásig.
Már a buszon a gyerekek is, a süti is, mi meg integetünk
Reméljük, kellemes lesz a nyaralás! :)

12 megjegyzés:

  1. Annyira cukik, hogy meg kell őket "zabálni" :)

    VálaszTörlés
  2. Annyira szépek a macik is meg a baglyok is, teljesen beléjük zúgtam! :-) Egyszer matatós kedvemben nekilátok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi! Feltétlenül süsd meg te is! :)

      Törlés
  3. Nagyon helyesek! A baglyok is tetszenek. :)

    VálaszTörlés
  4. Ezek talán még jobban tetszenek! <3 Kiskukta a sütinyalókás játékomra pálcikával sütötte meg őket, már akkor imádtam az ötletet! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nézegettem a "nyeles" macifejeket is, de mivel nem volt pálcikám, anélkül lett. Majd talán egyszer olyan is készül. :)

      Törlés
  5. Nagyon édesek ezek a kekszek! Jó ötlet volt! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...