Összes oldalmegjelenítés

2015. június 9., kedd

Epres túrós rétes - Blogkóstoló

Epres túrósrétes

Sokféle rétest sütöttem már, de epreset még nem. Így hát eperszezon lévén Bokor Boglárka ezen receptjét választottam a 23.Blogkóstoló apropóján. Mivel az ő blogját  sorsolta nekem a Szénhidrátmentes blog írója, aki a mostani játék háziasszonya.
Boglárka már a címben is jelezte, hogy "másként" néz ki ez a rétes, mint a hagyományos, ezt nem csavarjuk, hanem a lapokat egymásra rakva töltjük meg, amolyan "szendvics" rétes. De a végeredményt tekintve és ízlelve mindegy a készítés módja, mert nagyon-nagyon finom volt.
Én annyit változtattam Boglárka receptjén, hogy nem diabetikusan csináltam, tehát rendes répacukrot használtam. Az én változatom következik.

Hozzávalók:

1 csomag réteslap (lehet teljes kiőrlésű is)

500 g túró
2 tojás
100 gr cukor
250 gr eper
2 - 2 ek cukor az eperre
4 ek tejföl 4 ek olajjal összekeverve

Egy kb. 20x30-as tepsi alját kibéleltem sütőpapírral. A túrót, cukrot és a tojásokat összekevertem, hozzáadtam a vaníliáscukrot. Az epret megmostam, leszárítottam és negyedeltem, feleztem, attól függően, mekkorák voltak.  A 8 db-os réteslapot kicsomagoltam és kettőt a tepsi aljára tettem, megkentem a tejfölös keverékkel, majd rákentem a túrós massza 1/3-át, rászórtam az eper 1/3-át. Megint 2 réteslap, megkentem a tejfölös keverékkel, rákentem a túrómassza következő harmadát, megszórtam az eperrel és egy kanál cukorral. Megint két réteslap, kenés és túrós töltelék,a maradék eper és az egy evk cukor.Az utolsó 2 réteslappal befedtem, megkentem a tejfölös keverékkel és betoltam a sütőbe 200 fokra. Addig sütöttem, míg a teteje barnulni nem kezdett(20-25 perc).Langyosan megszórtam porcukorral. Mi leves után ettük ezt a finom rétest. Másféle gyümölccsel is készíthető, jön a meggyszezon, azt se hagyom ki.
Néhány mozzanat a készítésről

Aki valamilyen díétát tart, vagy egészségesebben kíván étkezni, az feltétlenül látogassa meg Boglárka blogját, aki az utóbbi időben családi okok miatt  Gluténmentes, cukormentes, és diabetikus recepteket ír, valamint sok családi jellegű témát is közread ez a háromgyerekes édesanya: http://farkaselet.blogspot.hu/
Én is szívesen olvasgattam nála, és köszönöm a receptet, aminek az egyik fő erénye, amit eddig nem is említettem, hogy egyszerűen és gyorsan elkészíthető.

6 megjegyzés:

  1. Nekem is tetszik ez a rétes, finomat blogkóstoltál. :) Felvéve ez is a listámra. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, ez a rétessütési mód nekem is bevált. Feltétlenül próbáld ki! :)

      Törlés
  2. Nekem kimondottan tetszik ez a rétessütési mód. Nem beszélve a töltelékről! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, neked is ajánlom kipróbálásra! :)

      Törlés
  3. az eper tökéletes kombináció a túróval. bár az eperhez minden finom, az igaz :) kár, hogy már nem lesz sokáig...tessék, használjuk ki az utolsó eper hajrát, és főzzünk sok sok eperlekvárt :) itt találtok receptet is hozzá http://glurl.co/befozok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, már jártam a blogodon az eperlekvárokat tanulmányozni. Sajnos az idén nem főzök, mert a megrendelt 20 kiló epret nem tudta szállítani a termelő - az esős időjárás miatt elrohadt. Talán majd jövőre...:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...