Összes oldalmegjelenítés

2015. június 20., szombat

Bagolykekszek

Bagolykeksz
Évánál láttam meg minap ezeket a mókás bagolyfióka kekszeket, és el is készítettem az unokáimnak, mert az évzáró után a kisebbik hétfőn  már indul is táborba.Jó útravaló lesz, és a formája is gyerekeknek való. Én máris dupla adagból készítettem, ezt írtam le. Éva köszönöm az ötletet meg a receptet, egyszerűen elkészíthető finom kekszek!
Bagolykeksz
Hozzávalók:
35 deka liszt
1 zacskó sütőpor
10 deka cukor
1 zacskó vaníliás cukor
2 tojás
13 deka margarin
csipet só
1 tk natúr kakópor
A lágy margarint alaposan kikevertem a cukrokkal, a sóval, majd egyenkét hozzákevertem a tojásokat is. Hozzászitáltam a lisztet, és először fakanállal összeállítottam a tésztát, majd gyors mozdulatokkal meggyúrtam. Lecsíptem belőle egy kacsatojásnyi darabot, amibe belegyúrtam a kakaóport, aztán a a tésztákat egy órára hűtőbe tettem.
Az ilyen tésztákat jól lisztezett deszkán kell kinyújtani, de én újabban szilikonos sütőpapíron nyújtom, azt is kicsit behintem liszttel. A fehér tésztát fél centi vastagra kinyújtottam, kb.7 centi átmérőjű pogácsaszaggatóval köröket szaggattam(24 db. lett). Némelyikből üdítős kupakkal kanyarítottam ki, ezek fülesbaglyok lettek. Az esedék tésztát összegyúrtam, 2 mm-nyire kinyújtottam és 48 db kis kört szúrtam ki üdítős kupakkal. Minden nagy körre rátettem két kiskört a szemekhez. Majd következett a barna tészta. Ezt nem nyújtottam ki, csak csipegettem belőle. A szemgolyóknak szánt tésztacsipetből először golyókat formáltam, amiket csak úgy kézzel a "helyére" lapogattam(48 db). A többi barna tésztából orrokat formáztam(24-et) és késsel kis helyet csináltam a két szem közötti részen, ahova jól belenyomkodtam. Még villával nyomatokat vájtam mindengyikbe, majd sütőpapíros tepsibe tettem őket egymástól kis távolságot hagyva(két tepsiben sült ki ez a mennyiség). Előmelegített sütőben 180 fokon alsó-felső lángon 15 perc alatt megsütöttem. Langyosan már dobozoltam is be.

Mihelyt kijöttünk az évzáróról odaadtam a lányoknak a kekszet. Örültek neki és megköszönték. Azt is, hogy elmentem a tanévzáró ünnepélyre. Persze hogy elmentem én is, hiszen öröm volt ott lenni, (sajnálta is a férjem, hogy neki más elfoglaltsága volt) büszkék lehettünk rájuk, hiszen mindketten kiváló eredménnyel, dícsérettel, könyvjutalommal zárták az évet.


4 megjegyzés:

  1. Örülök hogy elkészítetted nagyon aranyosak lettek! Unokáidnak gratulálok hogy ilyen jól sikerült ez a tanév! Természetesen gratuláció jár Nagyinak is hogy ilyen okos és aranyos unokái vannak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy Éva, köszönöm!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...