Összes oldalmegjelenítés

2015. május 30., szombat

Kelt Tésztából Gyermeknapra, egyúttal a 32. SAD-ra

Hattyú kalács
Zsuzsi, a Táncoló fakanál blog írója "A kelt tészta művészete" címmel hírdette meg a 32. SAD fordulót. Tehát élesztős tésztából készült "műveket" vár.
Én ugyan már egyet küldtem, de mivel nagyon szeretjük a kelt tésztát, és az a véleményem, hogy abból is lehet mutatós, látványos kalácsot is sütni, megint jövök, mert az unokáimnak Gyermeknapra vaníliakrémes hattyúkalácsot , meg "vidám arc" kalácsot sütöttem.
Hattyú formájú kalács:
A kalács tésztáját a Csíkos kifli  receptje szerint készítettem kakaópor nélkül. Nem írok mennyiséget, ha valaki meg akarja csinálni, egy adag tésztából tetszés szerinti mennyiségű és nagyságú kalácsokat készíthet. Én most fél adag tésztából(40 deka lisztből) csináltam 6 hattyút és 2 vidám arcot.
A megkelt tésztát 2-3 mm vékonyra kinyújtottam, körlapokat vágtam ki. A körlapokat bekentes vaníliakrémmel, félbehajtottam, majd 3 különböző méretű bevágást ejtettem rajta, amiből a leghosszabbat visszahajtottam nyakának-fejének. Ennyi. :)
Fázisfotókon szemléltetem, hogy érthetőbb legyen:
Így készült
1. A kinyújtott tésztából egy  müzlis tálkával vágtam ki a körlapokat.
2. Három mm vastag, 14 centi átmérőjű körlap.
3. Bekentem vaníliakrémmel(5 deka vaj és egy zacskó vanilincukor jól kikeverve).
4.Félbehajtottam a tésztalapot és éles késsel 3 bevágást csináltam, a leghosza tésztacsik lesz a nyak,      két centivel lejjebb kb 5 centis bevágás a farka, két centivel lejjebb kb. 4 centis bevágás a szárnya      hegye.
5.A legfelső bevágást bal felé ívelve visszahajtottam, egy-egy csokilencsét belenyomtam szemeknek.
6, Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam őket, 6 fért el a nagy gáztepsimben. Tejjel lekentem és 200 fokra     előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem.
7.A tepsiben a kisűlt kalácsok.Miután kicsit hűltek, porcukorral megszórtam.

Vidám arc:
Az előzőhöz hasonlóan vékonyra nyújtjuk a tésztát, de most 4 müzlistálnyi körlapot vágunk ki belőle. Két körlap közepét bekenjük sűrű lekvárral (én házi szilvalekvárt használtam), a másik két körlapba pedig 2 szemet és egy nevető formájú szájat vágunk, majd az utóbbiakat rátesszük a lekváros lapokra. Villával körben összenyomkodjuk, tojással lekenjük és 200 fokos sütőben pirosra sütjük.
Vidám arc készítése
Miután kivettük a sütőből, rövid hűtés után be lehet szórni porcukorral.
Vidám arcok- az unokáim is mindig ilyen vidámak legyenek!
Az unokáim nem voltak most otthon, de anyukájuk biztos benne, hogy örülni fognak a kalácsoknak.
A formázást a Pinterest-en találtam, köszönöm!
BOLDOG GYERMEKNAPOT !!!!

Szabó Lőrinc: Ima a gyermekekért

Fák, csillagok, állatok és kövek,
szeressétek a gyermekeimet.
Ha messze voltak tőlem, azalatt
eddig is rátok bíztam sorsukat.
Énhozzám mindig csak jók voltatok,
szeressétek őket, ha meghalok.
Tél, tavasz, nyár, ősz, folyók, ligetek,
szeressétek a gyermekeimet.
Te, homokos, köves, aszfaltos út,
vezesd okosan a lányt, a fiút.
Csókold helyettem, szél, az arcukat,
fű, kő, légy párna a fejük alatt.
Kináld őket gyümölccsel, almafa,
tanítsd őket csillagos éjszaka.
Tanítsd, melengesd te is, drága nap,
csempészd zsebükbe titkos aranyad.
S ti mind, él‹ és holt anyagok,
tanítsátok őket, felhők, sasok,
vad villámok, jó hangyák, kis csigák,
vigyázz reájuk, hatalmas világ.
Az ember gonosz, benne nem bízom.
De tűz, víz, ég, s föld igaz rokonom.
Igaz rokon, hozzátok fordulok,
tűz, víz, ég s föld leszek, ha meghalok;
tűz, víz, ég és föld s minden istenek:
szeressétek, akiket szeretek!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy! Nekem a kelt tészta mindig mumus, neki sem mernék állni ezeknek a hattyúknak :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Habocska, ha nem próbálod meg, biztos hogy nem sikerül!
      Állítólag minden a fejben dől el - Határozd el, hogy meg tudod csinálni, és akkor úgy is lesz! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...