Összes oldalmegjelenítés

2015. május 16., szombat

Hagymás és fahéjas csigák a 32. SAD-ra

Hagymás és fahéjas csigák
Zsuzsi, a Táncoló fakanál blog írója a "A kelt tészta művészete" címmel hirdette meg a SAD. 32.fordulóját. Vagyis a régi időket idézve élesztős tésztával kell nevezni a játékra.
Na, ez a téma szinte kimeríthetetlen!  Hiszen a pogácsától kezdve a túrós lepényen keresztül a mákos kalácsig számtalan lehetőség szóba jöhet. Nehéz volt, de azért sikerült választani. 
Limara  Hagymás csigáit készítettem el, meg ugyanebből a tésztából fahéjas csigákat..
Tészta hozzávalói:
Fél kiló finomliszt
2 tk só
150 gr natúr joghurt
2 deci víz
fél deci étolaj
2 deka élesztő
Töltelék:
3 közepes fej vöröshagyma
1 pritamin paprika
2 ek kacsa vagy libazsír(olaj)
só, bors ízlés szerint
1 tk.kakukkfű
1 deci száraz fehérbor
1-2 ek tejszín
5-7 deka reszelt sajt
A töltelékkel kezdjük, hogy legyen ideje kihűlni.
A vékony szeletekre vágott vöröshagymát a felolvasztott zsiradékon nagylángon, gyakori kevergetéssel aranyszínűre sütjük. Hozzátesszük a szintén feldarabolt(kb. 2 centisre) paprikát, sózzuk-borsozzuk, meghintjük a kakukkfűvel. Aláöntjük a fehérbort és kevergetjük, amíg elforr alóla. Utoljára  hozzáöntjük a tejszínt, elkeverjü, forralunk vele egyet, majd a lángot elzárva hagyjuk kihűlni.
Én annyiban tértem el az eredeti recepttől, hogy nem pritamin paprikát, hanem egy érettebb fehér paprikát használtam, valamint fele kakukkfű, fele bazsalikom volt a zöldfűszerezés.

Bedagasztjuk a tésztát. Én egy idő óta a kenyérsütő géppel csinálom a dagasztást. Most is a megfelelő sorrendben beletettem a hozzávalókat, és dagasztás-kelesztés program lejárta után a megkelt tésztát vettem ki a gépből

Ezután kicsit átgyúrtam, liszezett deszkán fél centi vastag téglalappá nyújtottam, megkentem a töltelékkel, bejgliszerűen felcsavartam, majd ujjnyi széles csíkokra vágtam.A csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam 3-4 centire egymástól, hogy legyen helyük nőni. Letakarva 20 percig kelesztettem, majd egy felvert tojással lekentem és fekete szezámmaggal meghintettem őket. Kétszáz fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt sült ki egy tepsivel - nekem ebből az adagból kettővel lett.
Hagymás csigák
Melegen nagyon finom volt, ahogy kisűlt bevágtam belőle 4 darabot, aztán ebédkor alig bírtam fél tányérnyi borsólevest megenni. :)
Másik adag tésztát is bedagasztottam, amit édes fahéjas cukorral töltöttem meg - az elnyújtott tésztát olvasztott vajjal megkentem, megszórtam barna cukorral meg fahéjjal, feltekertem és feldaraboltam.. Több blogon láttam már ezt a formázást, így nemcsak finom lett, de mutatósabb is. 
Tetszetős alakzatban sütés előtt és után
Köszönöm Limarának a receptet, Zsuzsinak pedig a játék lehetőségét!
Hagymás csiga
Fahéjas csigák

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! Ma láttam Limaránál a hagymás tekercsét kifogom próbálni én is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, biztos nektek is ízleni fog! :)

      Törlés
  2. De fincsik! Egy kis fröcsi mellé jöhetnek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, fincsik! Süssed meg, Habocska! :)

      Törlés
  3. Mindegyik nagyon jól néz ki, nekem édes és sós is jöhet egyszerre! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, örülök, hogy egy véleményen vagyunk! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...