Összes oldalmegjelenítés

2015. május 31., vasárnap

Foltos mákos

Foltos mákos

Hozzávalók:
15 dkg margarin
17 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
4 tojás
1 db narancs reszelt héja és leve
25 dkg reszelt sárgarépa
15 dkg liszt
1 zacskó sütőpor
10 dkg darált mák
Elkészítés :
A margarint a porcukorral gépi habverővel kikeverjük, és egyesével hozzáadjuk a tojások sárgáját. Öntsük bele a narancs levét, lereszelt héját, és a sütőporral elvegyített lisztet, utoljára pedig az apró lyukon lereszelt sárgarépát. Végül a  tojásfehérjék felvert habját kézi fakanállal óvatosan belekeverjük .
Egy 20 x 30 cm-es tepsit béleljünk ki sütőpapírral, simítsuk bele a massza 2 / 3 részét.
A maradékba keverjük bele a darált mákot, és foltokban szórjuk rá a tepsiben lévő masszára.
A répás massza és a mákos massza
Előmelegített sütőben kezdetben nagyobb fokozaton, később mérsékelten készre sütjük. Végezzünk tűpróbát. Én először 180 fokon sütöttem, majd 10 perc után 160 fokra mérsékeltem a sütőt. Tűpróbával ellenőrizzük, mikor jó. Nálam 40 perc alatt sült meg.
Miután kivettük kihűtjük, megszórjuk porcukorral és linzerszaggatóval kifli formákra vágjuk.

Református Családi Napra küldtem ezt a tálca süteményt. Sok gyerek nem eszi meg a sárgarépát, de a süteményben egyáltalán nem érződik ki, és nagyon finom.El is fogyott mind! :)

A receptet ITT találtam, köszönöm.

2 megjegyzés:

  1. Ó, milyen jó ötlet így kifli alakba szaggatni... Finom lehet sütemény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabriella, valóban ez kevésbé szokványos forma.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...