Összes oldalmegjelenítés

2015. május 8., péntek

Diplomata torta sütés nélkül

Diplomata torta születésnapra
A férjem ma tölti be a 65. életévét. Mindenkinek torta dukál a születésnapján. 
Mivel a szerdai vihar miatt még csütörtökön is gyakran elment az áram, sütés nélküli tortát választottam, mégpedig Rozitól (az ő tortája a linkre kattintva megnézhető). 

Hozávalók:
400 gramm babapiskóta
Krém:
fél liter tej
2 púpozott ek rétesliszt
5 tojás sárgája
20 deka kristálycukor
2 zacskó vaníliás cukor
20 gramm zselatinpor(étkezési)
1,5 deci víz
fél liter habtejszín
Előbb megfőztem a pudingot. egy edénybe beleraktam a tojássárgákat, a cukrokat, a lisztet, majd fokozatosan hozzáöntve a tejet állandóan kevergetve sűrűre főztem, majd langyosra hűtöttem.

A zselatint elkevertem a hideg vízzel, és hagytam duzzadni, s miután langyosra hűlt a puding,belekevertem.

A jól lehűtött tejszínt lehűtött edényben kemény habbá vertem, majd hozzákevertem a tojásos pudinghoz. Mindezt kézi habverővel csináltam, és nagyon finom könnyű krémet kaptam.
E műveletek közben  megtisztítottam és apróra vágtam a gyümölcsöket.
Gyümölcsök:
1 kisebb ananász
20 deka földieper
1 nagyobb mandarin
2 közepes kivi
Összeállítás:
Kiraktam egy 26 centis kerek kapcsos tortaforma alját babapiskótával, amit meglocsoltam egy kevés meggylikőrrel. Erre kentem egy réteg krémet, amit megszórtam vegyesen a gyümölcskockákkal, majd ismét krém, gyümölcs. A tetején elegyengettem a krémet és gyümölcsdarabokkal díszítettem.

Éjszakára hűtőbe tettem. Reggel óvatosan levettem a tortakarimát, áttettem egy tálcára, és körben kiraktam félbevágott babapiskótákkal. (Egészben hagyva nem lett volna elég a babapiskóta.)
Így készült
Egy szalaggal körbefogtam, szülinapi felirat és gyertyák kerültek még rá. Meglepetésszerűen megköszöntöttük vele a férjemet - most csak négyen - hétköznap nehéz összeszedni a családot. Majd később tartjuk az ünnepi ebédet, amikor mindenki ráér.
Egy szelet torta
Mindjárt fel is vágtuk a tortát, és nagyon-nagyon megdícsérte mindenki.
Rozi, köszönöm a receptet! :)

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép tortát készítettél! Isten éltesse férjedet nagyon nagyon sokáig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Éva, köszönjük szépen! :)

      Törlés
  2. Isten éltesse sokáig a Férjed!
    Nagyon finom tortát sütöttél neki! Egyszer én is elkészítem... Alkalmat nem nehéz találni rá! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Gerdi! Nagyon finom volt a torta, érdemes elkészíteni.

      Törlés
  3. Isten éltesse a férjedet, szép tortát kapott!

    VálaszTörlés
  4. Jaj, de jól néz ki! Tetszik! :) Boldog születésnapot kívánok az ünnepeltnek! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...