Összes oldalmegjelenítés

2015. május 17., vasárnap

Dalmát kocka

Dalmát kocka
Néhány hete "Dalmát kocka láz"-ban égnek a gasztrobloggerek, ami engem is elért. Gizi is, Zsuzsa is ezt sütött, aztán én is. Most Gizi receptje szerint készítettem.
Tészta hozzávalói:
4 db (nagy)tojásfehérje nagy
10 dkg porcukor
10 dkg darált dió
6 dkg liszt
1 tk sütőpor
1 nagy marék apróra vágott dió
1 marék mazsola 
Krém hozzávalói.
2,5 dkg vaníliás pudingpor
2 ek cukor
2 dl tej
1 cs vaníliás cukor
2 dl Hulala (v. habtejszín)
Elkészítés:
A tojásfehérjét egy csipet sóval, kezdjük el habbá verni. Amikor már kezd kifehéredni, állandó keverés mellett, kanalanként adjuk hozzá a cukrot, majd verjük kemény habbá. Ezután szitáljuk bele a sütőporral elkevert lisztet, majd óvatosan belekeverjük a darált diót.
Sütőpapírral bélelt nagyobb tepsibe (nálam 30x40-es) belesímítjuk a masszát, a tetejét megszórjuk vágott dióval meg mazsolával (én előtte kis rumba áztattam) és 
közepesre előmelegített sütőben 15-20 prcig sütjük(én 160 fokon 20 percig sütöttem).
A sütőből kivéve hagyjuk pár percig a tepsiben, majd helyezzük rácsra, és hűtsük ki. Ezután óvatosan húzzuk le a sütőpapírt, majd vágjuk el két egyforma darabra a tésztát.

A krémhez a hozzávalókból a szokásos módon sűrű pudingot főzünk, amelyet gyakran kevergetve kihűtünk.
A tejszínből kemény habot verünk, amiből 2 evőkanálnyit alaposan elkeverünk a kihűlt pudinggal, majd hozzáadjuk a többi tejszínhabot is és mindent óvatosan kézi habverővel összekeverünk. Készítés közben aggódtam, hogy kevés lesz a krém, de elég lett. Most Hulalát használtam, ami tényleg mindig tökéletesen felverődik, én még egy kis zacskó habfixálót is tettem bele.
Egyik tésztalapra rákenjük a krémet, ráhelyezzük a másik tésztalapot és néhány órára hűtőbe tesszük.
Néhány fázis a készítésről
Tálaláshoz a tetejét meghintjük porcukorral és tetszés szerinti alakzatra felszeletelve kínáljuk.
Köszönöm Gizinek a receptet, nagyon finom lett a sütemény, legközelebb dupla adaggal kell készíteni! :)


8 megjegyzés:

  1. Mostanában nem sok időm van nézelődni, így le is maradtam eddig erről a sütiről. Nagyon jól néz ki és a receptet is elnézve tényleg nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, ha szeretitek a diósat, ki ne hagyd! Gyorsan, könnyen elkészíthető és isteni finom!

      Törlés
  2. Jaj,de finom lehet! Én valahogyan kimaradtam ebből a lázból, de tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csigabige, keresd az alkalmat, hogy megsüthesd! :)

      Törlés
  3. Nagyon szépséges, és guszta szeletkék!! Örülök, hogy Te sem hagytad ki ezt a finom süteményt, és köszönöm hogy az én receptemet választottad. Külön köszönöm, hogy belinkeltél. Mi is nagyon szerettük, olyan finom krémes, és már 2x megsütöttem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gizi, ez a süti várakozáson felül finom volt! Mégegyszer köszönöm a receptet! :)

      Törlés
  4. Örülök, hogy Te is megfertőződtél! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örülök ennek a receptnek. A tiéd is nagyon kívánatos, Zsuzsa! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...