Összes oldalmegjelenítés

2015. május 28., csütörtök

Béka szendvics Gyermeknapra

Béka szendvicsek
A közelgő Gyermeknapra ajánlom kreatív anyukáknak és nagymamáknak. Nálunk nagy sikere volt az unokáim körében, bár az én idősebb unokám már nem is olyan kislány, azért örült neki.
Először megsütöttem a zsemléket, majd "betöltöttem" őket.
Hozzávalók:
4 csésze finomliszt - a csésze 2 dl űrtartalmú
1 zacskó instant élesztő(kis zacskó)
2 kisebb tojás
2 csapott ek cukor
1 csapott tk só
1,3 dl tej
4 ek olvasztott vaj
Megkenni:
1 tojás sárgája
1 kanál tej
A hozzávalókból bedagasztjuk a tésztát - én a kenyérsütő tartályába tettem alulra folyékony hozzávalók, majd a liszt, ennek a tetejére szórtam az élesztőt és a gépet dagasztás-kelesztés üzemmódra kapcsoltam. A sípszó alkalmával adtam hozzá az olvasztott vajat. A megkelt tésztát kivettem a gépből, lisztezett deszkán kicsit átgyúrtam, majd kilenc egyenlő részre vágtam.
Nyolcból szép kerek zsemléket formáztam, a kilencediket pedig 16 részre osztottam, és golyókká formáztam - ezek lesznek a szemek.
A nagy gáztepsimet kibéleltem sütőpapírral, egymástól kis távolságra beleraktam a zsemléket.
Kis fakanál nyelével két mélyedést nyomtam mindegyikbe szemüregnek, a "szemgolyókat" kicsit egyik oldalom megszorítottam, így helyeztem őket a "szemüregbe". Letakarva 20 percig pihentettem, majd a tejjel elkevert tojássárgával mindegyiket lekentem.
Kétszáz fokra előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem őket (kb.25 perc alatt). Miután kivettem, egy ugyanakorra tepsivel leborítottam, így hűtöttem ki.(Így nem lesz ropogós, viszont frissességét másnapra is megőrzi.)
Béka zsemlék
A kihűlt zsemléket kettévágtam - nem teljesen - és bekentem vajjal, amit beborítottam magam készítette  Házi csirkeparízer  szeletekkel, megraktam paradicsom és uborka karikákkal, majonézpöttyöket nyomtam rá. és  lazán összehajtottam.
Tetszés szerinti belevalókkal tölthetjük
Kívül a békaszemeket és orrlyukakat mustár pöttyökkel alakítottam ki. Felismerhetőek lettek a békafejek és nagy tetszést keltettek gyermekek és felnőttek között egyaránt,és nem utolsó sorban finomak voltak! A töltelék kinek-kinek a fantáziáján múlik.



Itt  és   Aranytepsi  blogján  találtam az ötletet.Mindkettőjüknek köszönöm.  Andreánál (Aranytepsi) fázisfotókat is találtok a készítésről.



6 megjegyzés:

  1. Mekkora ötlet! Örök gyerekként én is nagyon örülnék neki - persze a paradicsomot leszámítva :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab! Más salátával, zöldségekkel is elkészíthető a szendvics. A paradicsom ne legyen akadálya! :)

      Törlés
  2. Jaj, de cukik ezek a szendvicsek!!! Nagyon tetszenek! Imádom! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök kedves Marisz, hogy elkészítetted és hogy ilyen sikert arattak a békák :-) Kedves egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andrea, én köszönöm a receptet! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...