Összes oldalmegjelenítés

2015. május 24., vasárnap

Banános rolád

Banános tekercs
Egyik pünkösdi desszertemmel nagyon megjártam! A Receptneked.hu  oldaláról a Banános tigris rolád receptjét választottam.
Kezdőknek ajánlják, 25 perc elkészítési időt írnak, és nagyon jól néz ki. Persze kicsit drága - 10 tojássárgája kell a tésztájába (nálam 11, mert kisebb jércetojásokat használtam). Most éppen jól tojnak a tyúkjaim, kezdő se vagyok, időmilliomos se, bátran nekifogtam hát.
De aki ezt a receptet feltette az oldalra, az lehet, hogy kezdő - ami biztos, hogy egyszer sem készítette el, vagy ha igen, akkor neki se sikerült úgy, ahogy a fotón van. Mert alul van forrásmegjelölés, és az eredeti angol nyelvű oldalon is ugyanezek a fotók vannak. Összehasonlítottam a két receptet, és az angol oldal szerint grammra kimértem a tojássárgákat, így biztosabbnak gondoltam.
Tészta hozzávalói:
180 gramm tojássárga
70 gramm porcukor
40 gramm kukoricaliszt
1 tk vanília kivonat vagy egy zacskó vaníliás cukor

A tojássárgákat a cukorral és a vaníliáscukorral habosra kevertem géppel, majd beleszitáltam a kukoricalisztet, amit csak kézi fakanállal beleforgattam. Pikk-pakk megvolt,eddig gond egy szál se. Egy sütőpapírral bélelt 25x35 centis tepsibe símogattam a masszát, és a 200 fokosra előmelegített sütőbe tettem.  Meg kellett volna sülnie 3-4 perc alatt, de megnéztem, és mivel nem "púposodott", meg csíkos se volt, hagytam még 2 percig. Kivettem és kiborítottam, és miután lehúztam róla a sütőpapírt, láttam, hogy az a fele se csíkos.  Ekkor egy merészet gondoltam és visszatettem a tepsibe ahogy eredetileg is volt a teteje, egy ecsettel pedig lefőtt kávéból csík féléket húzogattam rá keresztirányban, majd visszatettem a sütőbe és ráadtam a felső grillt, kb. 1 percre.
Valamiféle színezetet kapott, persze ez nem tigriscsík.  Kivettem és a sütőpapírral a tepsi hosszirányába felcsavartam, így hagytam kihűlni. Sajnos nem volt időm fázisfotókat készíteni, talán érthető amit leírtam.
Míg hűlt, elkészítettem a krémet.
Krém hozzávalói:
75 gramm natúr krémsajt vagy mascarpone
125 gramm vaj
30 gramm porcukor
4-5 banán

A porcukrot a vajjal habosra kevertem, majd hozzákevertem a magam készítette mascarponét. Megkóstoltam, és mivel jellegtelen ízűnek találtam, belecsavartam fél kisebb citrom levét.
Mielőtt megkentem volna a kihűlt piskótát, először "belepróbáltam" a banánt, hogyan lehet tekerni. 
Megkentem a piskóta jó egyharmadát a krémmel és keresztben beleillesztettem egy meghámozott banánt. Jó nagy banánokat vettem, a vége kilógott. Egyszer tekercseltem csak át, hogy mégegyet tudjak csinálni. Tehát a piskótát középen elvágtam és mégegyszer ugyanezt megcsináltam.
Néhány mozzanat a készítésről
Nem tudtam belekenni az összes krémet, mert sok lett volna bele, így is az összeeresztésnél 1 mm-nyi rés maradt.Banánt is csak kettőt használtam el, azoknak is a végeit le kellett vágni, mert hosszabbak voltak a tésztánál. Hűtőbe tettem 1-2 órára szeletelés előtt. Két kb. 15 centi hosszú, 6 centi átmérőjű rudam lett. Két centi széles karikákra vágtam fel. Nagyon jól mutattak tányéron, és nagyon finomak voltak, de... Ha nem a tigriscsík lett volna a lényeg, kaphatott volna egy csokiborítást.
Tudom, hogy nem ilyennek kellett volna lennie, meg ez a sok bosszúság a készítéskor...
No, nem bosszankodok tovább, inkább eszek még 1-2 karikát.:)

                                                                         



Ha valaki elolvassa a linkkel megjelölt recepteket, és valamit másként értelmez, szívesen veszem az észrevételét!
Ha valaki pedig elkészítené, kérem küldje el nekem a fotót róla, meg a tapasztalatait - hátha kiderül,hogy mégis az "én készülékemben" volt a hiba. :) 

6 megjegyzés:

  1. Mariszkám megvan a bibi! A piskóta tésztájába nen puliszkalisztet kell tenni, hanem kukoricakeményítőt.Hasonlít a pudingporhoz, de gondolom tudod mi az.
    Attól lesz a piskóta pihe könnyű. Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát Juci! Miből jöttél rá? De ezek szerint mégiscsak hibás a recept. Az angol oldalt én csak géppel tudom lefordítani, de ezek szerint aki a Receptneked.hu-ra felrakta, ő is úgy fordította, mert nála is kukoricaliszt.
      Köszönöm szépen a segítséget! Mostanában nem hiszem, hogy lesz kedvem kipróbálni, de egyszer majd ki fogom! :)

      Törlés
  2. Örülök, hogy segíthettem! puszi!

    VálaszTörlés
  3. Fincsi sütit készítettél! Tetszik, hogy ilyen gyorsan elkészíthető ez a finomság! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...