Összes oldalmegjelenítés

2015. április 3., péntek

Zseniális zserbópite

Zserbópite
Aki mindig verseny fut az idővel - mint én is - annak ajánlom ezt a süteméyt, mert tényleg nagyon gyorsan elkészíthető és nagyon finom! Teljesen a zserbószelet hozzávalóiból készül, de egyszerűbben, gyorsabban, ízre pedig épp olyan finom.
Tészta hozzávalói:
20 deka liszt
5 deka cukor
12 deka fagyos vaj
1-2 kanál jeges víz
A lisztet összekevertem a cukorral. A fagyos vajat késsel vékonyra beleszeltem és két kanál jeges víz hozzáadásával fakanállal elkezdtem keverni. Még kellett bele 1 kanál víz, és úgy láttam, hogy már össze fog állni, a továbbiakban tehát kézzel gyors mozdulatokkal összegyúrtam a tésztát. Az a lényeg hogy gyorsan dolgozzunk, hogy ne melegedjen fel a tészta, mert akkor nyúlós lesz.
Ezután ki kellett volna nyújtani, de jobbnak láttam ha kézzel belelapogatom a tepsi aljába. Egy 20x30 centis tepsi alját sütőpapírral kibéleltem és gyors mozdulatokkal egy darab sütőpapíron keresztül a tepsi aljára símatottam. Villával alaposan megszúrkáltam, majd a 200 fokosra előmelegített sütőbe tettem 12 percre. Addig elkészítettem a tölteléket.
Töltelék hozzávalói:
15 deka darált dió
6 deka barna nádcukor
3 kisebb tojás
20 deka sűrű baracklekvár
5 deka tejcsoki apróra darabolva
Tetejére:
10 deka tejcsoki

A tojásokat összekevertem a cukorral és a dióval.
A sütőből kivett tésztát először megkentem a lekvárral, majd erre került a diós massza. Azért kell sűrű lekvár, hogy rákenhető legyen a diós krém.
Erre rászórtam a felaprított csokoládét és 20 percre visszatettem a sütőbe.
Miután kivettem, a tepsiben hagytam kihűlni, majd a felolvasztott tejcsokival bevontam a tetejét.

A recept Sherpa konyhájából került hozzám, és nagyon hálás vagyok Andinak érte, mert minden hozzá fűzött reményemet beváltotta. :)



4 megjegyzés:

  1. Finom lehet, és jól is néz ki :-)
    A közelgő húsvétra sok szeretettel kívánok kellemes ünnepeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, aki a zserbót szereti, annak nagyon finom.
      Köszönöm a jókívánságokat, viszont kívánom én is! :)

      Törlés
  2. Valóban zseniális lehet!:)
    Marika, legyen békés, boldog Húsvéti ünnepetek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Roza, viszont kívánjuk nektek is! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...