Összes oldalmegjelenítés

2015. április 18., szombat

Medvehagymás kelt kalács

Medvehagymás kelt kalács
Hűtőtakarítás közben találtam egy köteg medvehagymát, amit ideje volt elhasználni. így hát gyorsan dagasztottam be egy kis kalácsot.
Kalácstészta:
70 dkg liszt(fele finom, fele rétesliszt)
3 csapott evőkanál cukor
1 teáskanál só
2 egész tojás
3 dl tej
1 kispohár (150 gr-os)kefír
5 dkg élesztő,
10 deka olvasztott zsír(mangalica)
A hozzávalókat a zsír kivételével megfelelő sorrendben a kenyérsütő tartályába tettem (alulra a folyékony, rá a liszt, tetejére morzsolva az élesztő. A gépet dagasztás-kelesztés programra kapcsoltam. az olvasztott zsírt a sípszó alkalmával adtam a tésztához. A teljesen megkelt tésztát vettem ki a gépből.

Medvehagyma töltelék:
A csomag medvehagymát alapos mosás után apróra összevágtam. Sóztam, borsoztam, 3 gererzd szétnyomott fokhagymát és 3 evőkanál olívaolajat belekevertem, majd botmixerrel pépesítettem, de nem ragaszkodtam hozzá, hogy teljesen sima legyen.
A megkelt tésztát elfeleztem. Az egyik darabot kicsit átgyúrtam, majd egyújjnyi vastag négyzetté kinyújtottam. Körben levágtam a széleit, hogy szabályos legyen a formája. Rákentem a medvehagyma pesztót 5-5 centit kihagyva minden oldalán. Ezeket a kihagyott részeket visszahajtottam, majd az így kimaradt töltelékes részt a szélekről levágott tésztamaradványokkal dekoráltam. Kisodortam, és pillangót formáztam - bár most nem valami sikeres lett - elkapkodtam. Tojással megkentem és fél órát még letakarva pihentettem, majd 200 fokra előmelegített sütőben fél óra alatt megsütöttem. Amikor kisült, még forrón átkentem tejföllel, amit magába szívott, ettől finom puha marad a tészta még másnap is.
Egészben 

A tészta másik feléből szilvalekváros kiflit sütöttem, arról most nem készült fotó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...