Összes oldalmegjelenítés

2015. április 16., csütörtök

Hófehérke

Hófehérke
Hófehérka:
Tészta hozzávalói:
30 dkg finomliszt
5 dkg zsír (vagy szobahőmérsékletű vaj)
10 dkg porcukor
3/4 csomag sütőpor (8 g)
1 tojás
néhány evőkanál tejföl

Krém hozzávalói:
4 evőkanál liszt
4 dl tej
15 dkg szobahőmérsékletű vaj
15 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor

tetejére 1 - 2 evőkanál porcukor
Elkészítés:
A lisztet szárazon összekeverjük a porcukorral, sütőporral, elmorzsoljuk a zsiradékkal(én mangalica zsírt használtam), majd a tojást hozzáadjuk és annyi tejföllel, hogy könnyen nyújtható tésztát kapjunk, összegyúrjuk.
Fél órás hűtőbeni pihentetés után 3 egyenlő részre osztjuk, és mindegyiket 20x30-as téglalappá nyújtjuk. Én sütőpapíron nyújtottam(kis liszttel is beszórtam) és a sütőpapírral együtt áthúztam egy tepsi hátoldalára, így tettem a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol 8-10 perc alatt sült meg egy-egy lap. Ügyelni kell rá, mert könnyen megég, ha már pirul a széle, kivehető. Teljesen kihűlt állapotban töltjük meg.

A krémhez a lisztet(én réteslisztet használtam) egy kevés tejjel simára keverjük, majd hozzáadjuk a többi tejet és közepes lángon sűrűre főzzük, majd teljesen kihűtjük.
A vajat habosra keverjük a porcukorral és vaníliás cukorral. Kanalanként dolgozzuk bele a lisztes krémet, jól felhabosítjuk.
Ezzel a krémmel töltjük meg a kihűlt lapokat, és egy éjszakára hűtőbe tesszük letakarva.
Másnap fél óráig szobahőmérsékleten tartjuk, mielőtt meghintjük a tetejét porcukorral, és szeleteljük.

 
Nagyon finom!
A receptet Gabriellánál találtam, köszönöm szépen! 

8 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és igen finom lehet! Ezt már én is kinéztem egy próba sütésre:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Tényleg várakozáson felül finom lett ez a süti. Bíztatlak rá, hogy te is próbáld ki! :)

      Törlés
  2. Jaj, de szép lett! Kaphatok egy szeletkét? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Csigabige! Igen, szívesen adnék egy szeletkét...:)

      Törlés
  3. Ez a süti olyan igazi nagymamás :) Ő készítette a sütik egy részét ilyen lisztes-tejes krémekkel. Nagyon szép lett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Janka, ez egy retro süti, olyan nagymamás. És nagyon finom! :)

      Törlés
  4. Hasonlít egy kicsit a mézes krémeshez, legalábbis nekem az ugrott be elsőre. :) Finom lehet, én is felvettem a listámra, csak hogy mikor kerül sorra azt nem tudom .... túl hosszú a lista. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ránézésre olyan, mintha mézeslapok lenne a tésztája.
      Okki, majd egyszer...:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...