Összes oldalmegjelenítés

2015. április 19., vasárnap

Citromos kuglóf

Citromos kuglóf
Ez egy rekord gyorsasággal elkészíthető finom sütemény. A menyemnek tegnap volt a névnapja, és bár most a tavaszi munkák miatt nem érünk rá ünnepelni,  azért  csak sütöttem meglepetést e jeles napra.
Hozzávalók:
24 dkg vaj (nálam margarin)
24 dkg porcukor
1 tasak vanilliáscukor
2 citrom reszelt héja
fél citrom leve (nálam 1 nagy citrom leve)
4 tojás
24 dkg liszt (nálam fele rétes, fele síma)
1 csapott teáskanál sütőpor

Máz: 
10 dkg porcukor
1 citrom leve

A margarint a porcukorral habosra kevertem, majd egyenként beledolgoztam a tojásokat, a citrom levét és beleadtam a reszelt citromhéjat is. Utokljára a sütőporral elvegyített lisztet, majd kivajazott-lsztezett formába öntöttem, és 160 fokra előmelegített sütőben 1 órán keresztül sütöttem.
Miután kisült
Kicsit megsérült, amikor kiborítottam a formából, de ez a mázzal korrigálható.

A mázhoz hidegen kikevertem a porcukrot a citromlével.
A teljesen kihűlt kuglófot megcsorgattam a mázzal és mandulapehellyel megszórtam.
Szeletelve
Nem éppen így csináltam, de az ötletet innen hoztam, köszönöm.

Bár most kicsit hűvösebb napok vannak, azért megérkezett a tavasz.                                                    
Tavasz bent a lakásban
   

6 megjegyzés:

  1. Boldog névnapot kívánok a menyednek! Fincsi kuglófot készítettél neki! :)

    VálaszTörlés
  2. Boldog névnapot az ünnepeltnek! Finom lehetett a kuglóf, amit sütöttél neki.
    Szép a virágod és aranyos az állatkád :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Katalin! A jácint kései fajta, különleges lila színű. A kaméleon is tavaszt érez, mert most szép zöld, egész télen barna volt. :)

      Törlés
  3. Szóval nálad is a citrom volt a főszereplő... :-)) Nagyon jól néz ki, még sosem sikerült szép kuglófot sütnöm, de ez szuperül hangzik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, kb, 20 év óta mi citrom nélkül nem tudunk meglenni. Rászoktattam az egész családot, és a menyem is nagyon megkedvelte a citromos ételeket, italokat, desszerteket.
      Azt meg nem hiszem el, hogy te nem tudsz szép kuglófot sütni! ?D

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...