Összes oldalmegjelenítés

2015. március 18., szerda

Püspökkenyér tojásfehérjéből

Püspökkenyér maradék tojásfehérjéből
A Napóleon tortánál megmaradt tojásfehérjéket, valamint a télről megmaradt aszalt gyümölcsöket hasznosítottam ebben a gyümölcskenyérben.
Hozzávalók:
5 tojásfehérje
25 deka vegyes aszalt gyümölcs
12 deka porcukor
8 deka liszt
4 deka olvasztott vaj

Négyféle aszalványom volt, sárgabarack, vörösáfonya, gojibogyó és mazsola. Fajtánként nem mértem őket, összesen lett 25 deka. Mindegyiket langyos vízbe leáztattam, alaposan megmostam, majd leszárítottam. A sárgabarackokat apróra összemetéltem, és az így elkészített gyümölcsöket összekevertem a kimért liszttel. A tojásfehérjékből habot vertem a porcukorral (pici sót és pár csepp citrolevet is adtam hozzá), majd finoman belekevertem a lisztes aszalványokat, utoljára pedig az olvasztott vajat. Előre vajjal kikent lisztezett gyümölcskenyér formába öntöttem a masszát és 180 fokos sütőben  40 percig   (tűpróba!) sütöttem.
Az ötletet Latsia konyhájából hoztam, és bár én nem azokkal a gyümölcsökkel csináltam, nekem is jól sikerült. Ezúton is köszönöm Latsiának a receptet!
Annyit még megjegyeznék, hogy én kissé édesnek találtamt. Talán több savanyú gyümölcs, vagy kevesebb cukor kellett volna bele.

6 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...