Összes oldalmegjelenítés

2015. március 21., szombat

Pöttyös szelet

Pöttyös szelet
Sütöttem egy kakaós-vizes piskótát.
Hozzávalók tésztához:
4 db tojás
4 ek. hideg víz
20 dkg porcukor
18 dkg liszt
2 dkg kakaópor
1 vaníliás cukor
1 tk. sütőpor
1 ek. olaj



A tojásokat ketté választjuk.

A fehérjéket a hideg vízzel jól felverjük,apránként adjuk hozzá a cukrokat kemény habbá verjük.
A lisztet a kakaóporral,sütőporral összekeverjük.
A cukros kemény habhoz házzá keverjük a tojássárgákat,majd az olajat és a kakaóval ,sütőporral elkevert lisztet.
Sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon megsütjük.
A sütő ajtóját nem nyitogatjuk!
A nagy gáztepsimben sütöttem.
A kisült piskótáról lehúztam a papírt, teljesen kihűtöttem és hosszában kettévágtam. Egymásra tettem a két fél piskótát és mind a négy oldalát körben levágtam. A levágott részeket sajtreszelőn lereszeltem, ezt felhasználtam a "pöttyök"(rudak) készítéséhez.
Krém hozzávalói:
7 deci tej
2 cs tejszínízű pudingpor
2 ek rétesliszt
1 zacskó vaníliás cukor
25 deka margarin
20 deka porcukor


A hozzávalókból sűrű pudingkrémet főzünk. A tűzről levéve én rögtön belekevertem 2 deka margarint meg 1 evőkanál tejfölt - ettől símább lesz. Időnként megkeverve langyosra kihűtjük.

Közben a margarint a porcukorral habosra kavarjuk. A krémesre kavart margarinba kanalanként dolgoztam bele a langyos pudingot, ezt már géppel.

Rudak hozzávalói:
A lereszelt piskótamorzsa
10 deka kekszdara
1 evőkanál kakaópor
2 ek szilvalekvár
1 deci frissen főzött feketekávé


A hozzávalókat összegyúrtam. A kávé nem kellett min. Lekvár bármilyen jó hozzá. Én elég édesnek találtam, így cukrot nem is tettem bele. Négy a piskótalapok hosszának megfelelő rudat sodortam a masszából


Összeállítás:
Az egyik lapra rákenjük a krém egyharmadát, majd a rudakat egyenlő távolságra elhelyezzük.
Betakarjuk a többi krémmel, beigazgatjuk a rudak közé is. Ráhelyezzük a másik lapot, és a tetejét bevonjuk olvasztott csokoládéval


Csokimáz:
10 deka étcsokoládé
1 diónyi margarin
Egészben 
Egy éjszakára hűtőbe tesszük, másnap szeleteljük.
A hhossza 32cm, szélessége 14cm, magassága 8cm
Metéléskor 2 pötty esik egy szeletbe

Mutatós és finom! Ünnepi asztalon is megállja a helyét.A piskóta Edit receptje szerint készült, köszönöm neki!
A krém receptjét Inenn hoztam, köszönöm! 

Már van egy  Pöttyös süti  a blogomon, hasonló ehhez, érdemes azt is megnézni!
Pöttyös süti 2011-ből

8 megjegyzés:

  1. Igazán csábító és mutatós lett ez a süti. Nagyon ötletes :)

    VálaszTörlés
  2. Annyira tetszik ez a sütike :) nagyon mutatós. Most már tudom, hogy hogy készül :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye!
      Most utólag belinkeltem egy régebbi "pöttyösömet", ami egy kicsit receptben is, kinézetben is eltér ettől.

      Törlés
  3. Én is szeretem a pöttyöskét, fincsi és mutatós sütike! Kaphatok egy szeletkét?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Csigabige! Sajnos, már elfogyott... De ha szereted, javaslom hogy süsd meg. Akár a húsvéti asztalra is tehető.

      Törlés
  4. Milyen jól néz ki, ötletes! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...