Összes oldalmegjelenítés

2015. március 23., hétfő

Óriás fahéjas csiga

Óriás fahéjas csiga
Okkinál tetszett meg ez az óriás fahéjas csiga. Szinte mindent úgy csináltam, mint ő, de dupla adagból. A töltelékhez pedig kókuszzsírt használtam.

Tészta hozzávalói:
70 deka liszt
120 ml langyos tej
240 ml langyos víz
6 evőkanál cukor
2 csipet só
2 tojás
9 deka olvasztott vaj
Töltelék hozzávalói:
9 deka olvasztott vaj
6 evőkanál porcukor
3 evőkanál őrölt fahéj
Tetejére:
tojássárgája
tej
Én a kenyérsütő tartályába raktam a tészta hozzávalóit a szokásos sorrendben(folyadékok, ízesítők, liszt, tetejére a morzsolt élesztő)és dagasztás-kelesztés program után a megkelt tésztát vettem ki.
Ezután kicsit átgyúrtam, és a felénél valamivel nagyobb tésztadarabot nyújtottam ki kb. 30x40cm-es téglalappá. alaposan bekentem az előzőleg kikevert krémmel (a krémet kókuszvajjal készítettem), majd hosszában felvágtam 6 csíkra, és a sütőpapírral kibélelt nagy gáztepsim közepébe helyeztem a lazánösszetekert első csíkot. a többit eköré tekertem úgy, hogy a tésztavégek kicsit fedjék egymást. Okkinál vannak fázisfotók, érdemes nála megnézni.
Tejjel hígított tojássárgájával lekentem, kb. 20 percet pihentettem, addig a sütőt előmelegítettem 180 fokosra. Harminc perc alatt sült meg, de a sütőt elzárva még öt percig bent hagytam.
Mire megsült, teljes szélességében beterült a tepsibe.
Rácson hűtöttem és langyosan szeleteltem.

Nagyon finom könnyű tészta, még jó hogy nem kell elhízástól tartanom, mert igencsak "etette magát".
A többi tésztából hagyományos, kis alakú csigákat csináltam.

Okki, köszönöm a receptet!

9 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy Te is elkészítetted és hogy nektek is ízlett! :) Mind a kicsi, mind pedig a nagy csiga nagyon guszta lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! De a tied szebb lett! :)

      Törlés
  2. Hatalmas hmmmmm mennyei lehet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye, nagyon finom volt! :)

      Törlés
  3. Okkinál is megcsodáltam már, most meg tenálad :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett a tiéd is! Fenséges csigácskák! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...