Összes oldalmegjelenítés

2015. március 19., csütörtök

Fanta torta születésnapra

Fanta torta
Tészta hozzávalói.
10 deka liszt
1/2 cs. sütőpor
2 ek kakaópor
4 tojás
4 ek porcukor
0,7 deci étolaj
Túrókrém hozzávalói:
fél kiló túró
25 deka porcukor
10 deka margarin
1 citrom lereszelt héja
Fantás krém:
7 dl szénsavas narancs üdítő
2 cs vaníliás pudingpor
2 ek cukor

A piskótához szárazon összekevertem a lisztet, sütőport és a kakaóport.
A tojások fehérjéből kemény habot vertem 2 ek porcukorral. A tojássárgákat a másik 2 ek porcukorral kikevertem, majd beledolgoztam az olajat.Ezután óvatosan belekevertem a fehérjehabot, utoljára pedig többszörre beleszitáltam a lisztes keveréket. Sütőpapírral bélelt 26 centis formába símítottam, és 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lánggal tűpróbáig sütöttem (kb.35 perc).

A túrókrémhez a margarint kikevertem a cukorral, ezután kellett volna belekeverni a szitán áttört túrót. A túrót belekevertem, de szitán nem törtem át. Elektromos habverővel jól kikevertem, oszt jónapot. Egyszer csináltam a szitán áttörést, kb. 20 éve, de nem szeretek vele vacakolni, és ha nagyon sim kell legyen a túrókrém, akkor inkább veszek vödrös krémtúrót.

A Fantakrémet ugyanúgy készítettem, mint a pudinkrémet, csak tej helyett Fanta üdítővel.

Összeállítás:
A kihűlt piskótakarikát visszaraktam abba csatos tortaformába amiben sült. Aljára tettem a piskótát, a tortakarika oldalát pedi ecsettel körbekentem étolajjal. A piskótára rásímítottam a túrókrémet, ennek a tetejére pedig a félig kihűtött fantakrémet.
Éles késsel körben fellazítottam mielőtt lekapcsoltam a tortakarimát
Csak egy feliratos marcipánlapot tettem rá.


Egy idős barátnőmnek vittem meglepetésnek a 78. születésnapjára, aki 4 éve agyvérzés következtében nem tud teljes életet élni. Útközben vettem rá gyertyát, de azzal már nem készült fotó. Igyekeztem délre odaérni, hogy ebédkor meg tudják vágni a tortát.
Évike (az ünnepelt) nem tud beszéddel kommunikálni, de minden egyéb módon tudtomra adta, mennyire örül neki. Én is nagyon örültem látva a széles mosolyt, ölelgettük egymást. Én nagyon meghatódom minden ilyen alkalommal.
Remélem, a családi ebéden mindenki elégedett volt a finom tortával.

A receptet Itt találtam, köszönöm szépen.

8 megjegyzés:

  1. De szeretem én ezt a sütit! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is szeretjük, és elkészíteni se macerás. És tortának is mutatós. :)

      Törlés
  2. Jaj, de régen ettem, csak nálunk mirinda tortának hívják! El is készítem hamarosan :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, régen Mirinda nevű üdítő is volt!
      Feltétlenül készítsd el Csigabige, mert nagyon finom!

      Törlés
  3. Nagyon szép és milyen jó ez a sütemény tortának elkészítve! Jó ötlet egy tortával több lehetőség hogy mit is süssek:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Igen, mutatós tortának is, és nem túl munkás.

      Törlés
  4. Szép és biztos hogy nagyon finom is :) Boldog szülinapot a barátnődnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Remélem finom volt - készítés közben nyalakodtam, nekem ízlett! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...