Összes oldalmegjelenítés

2015. február 26., csütörtök

Rumosmeggyes torta

Rumosmeggyes szelet
Még januárban volt egyik barátnőm anyukájának a születésnapja, amelyre a Konyakmeggyes szelet receptjével tortát készítettem. Én semmiféle szeszt nem tettem külön a tortába, mindössze a felhasznált meggybefőtt volt az, ami rumos lében volt eltéve.
Mivel éppen nem volt fényképezési lehetőségem, sajnos fázisfotókat se tudtam készíteni, de még az elkészült tortát se tudtam lefotózni. A család megígérter, hogy készítenek róla fotókat és az email címemre elküldik, de ez sajnos a mai napig nem történt meg.  A barátnőm másnap hozott egy szeletet a tortából, hogy én is megkóstolhassam, ezt fotóztam le. Ha esetleg később kapok fotót a kész tortáról, majd utólag felteszem.
Tészta hozzávalói:
25 dkg liszt
5 dkg cukor
2 ek tejföl
2 tojássárgája
1 evőkanál kakaópor
5 dkg Rama 
1/2 sütőpor
Krém hozzávalói:
2 tasak tejszínízű pudingpor
fél liter tej
20 deka porcukor
20 deka vaj
Töltelék hozzávalói:
15 db babapiskóta 2 centisre feldarabolva
1 üveg magozott meggybefőtt
2 deci langyos tej

Csokimáz:
10 deka 75%-os étcsoki
1 ek étolaj
Csokigallér:
10 deka 75%-os étcsoki
1 ek étolaj

Először meggyúrtam a tésztát, majd fóliába csomagolva 1 órára hűtőbe tettem.
Az óra leteltével két egyenlő részre osztottam, és egyenként 25 cm átmérőjű körlappá nyújtottam őket. A nyújtást méretre kivágott szilikonos sütőpapíron végeztem, és a papírral együtt áthúztam egy tepsi hátuljára, majd a 180 nfokra előmelegített sütőben egyenként 10 percig sütöttem őket, majd teljesen kihűtöttem.
A tejben megfőztem a pudingokat és míg hűlt, habosra kevertem a vajat a porcukkorral. A hidegre hűlt pudingkrémet kanalanként beledolgoztam a vajkrémbe.
A torta összeállítása:
Tortakeretbe tettem az egyik barna lapot és rákentem a pudingrém felét.
A feldarabolt babapiskótákat néhány másodpercre a langyos tejbe forgattam, majd ráraktam a krémre. A hézagokba közéjük raktam a jól lecsepegtetett meggyet, és rákentem a többi krémet. Most befedtem a második barna lappal és hűtőbe tettem 1-2 órára. a tortakeretet levéve történt a külső burkolás.

A csokimázhoz apróra összetörtem a csokit, és 1 kanál étolajjal a kis edényben mérsékelt lángon kevergetve óvatosan felolvasztottam, majd bevontam vele a torta tetejét.

A csokigallérhoz szilikonos sütőpapírból kivágtam egy olyan hosszú csíkot, mint a torta átmérője, a torta magasságánál 1 centivel szélesebbet.
A csokit az iménti módon felolvasztottam és rákentem a papírcsíkra, 1-2 perc után a papírcsíkkal együtt ráhelyeztem a gallért körbe a tortára.Körben kicsit megnyomkodtam, majd hűtőbe tettem. Ilyenkor télen már néhány perc után lehúzható a papírcsík róla. A csokigallér készítéséről egy régebbi posztomban ITT vannak fázisfotók.
Egész mutatós torta lett, és amint reméltem, tényleg finom volt. 
Annyit jegyeznék meg, hogy érdemes hozzá jó minőségű, pl.Savoiardi babapiskótát venni.
Az enyém nem az volt, és elázott, ami az ízhatást nem zavarta, de jobb minőségű szebben mutat szeleteléskor.

sütigyárból hoztam a receptet, bár ott nem torta formájú, és én a krémet is kicsit másképp csináltam.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...