Összes oldalmegjelenítés

2015. február 28., szombat

Joghurtos sütőporos kuglóf

Joghurtos kuglóf
Ma nagyon siettem az ebédkészítéssel. A gulyásleves fél óra alatt elkészült, hiszen a befőzőautomatával "dunsztolt" levesbe csak krumplit meg tésztát kellett főzni. Utána ezt a szintén gyorsan és könnyen elkészíthető joghurtos kuglófot választottam.
Hozzávalók:

A joghurtos pohár a mérce!

1 pohár krémes görögjoghurt  
1 pohár olaj 
1,5 pohár kristálycukor 
3 pohár liszt 
1 sütőpor 
2 vaniliáscukor 
3 tojás 
3 deka mazsola
Tetejére:
5 deka étcsoki
3 deka vaj
3 deka mandulaforgács

Gépet se kellett elővenni, csupán a hozzávalókat fakanállal összekeverni. A tojásokat kikevertem a cukrokkal, joghurttal, beleöntöttem az olajat, majd a sütőporral elkevert lisztet. A megmosott mazsolát lecsepegtettem és kis lisztben megforgattam, úgy kevertem a tésztába. Egy teáskanálnyi őrölt fahéjat és ugyanannyi kakaóport csak úgy a tésztára szórtam és kicsit elkevertem márványosra. Kivajazott meglisztezett kuglófsütőben 180 fokon alsó-felső lánggal fél óra alatt sült meg. Elég lett volna kisebb sütőforma, nekem most ez akadt a kezembe.
Miután kihűlt a kisütött kuglóf, bekentem a tetejét a vajjal felolvasztott csokival és meghintettem mandulapehellyel.

Frissen nagyon finom volt. Ketten csak a felét bírtuk megenni, remélem, a maradék a reggeli tea mellé is finom lesz!
A recept Innen származik, köszönöm Kállai Ildinek!

14 megjegyzés:

  1. Nahát, Marika! Ez nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki a kuglófod igen finom lehet !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Éva! Igen, másnap is nagyon finom gyenge volt.

      Törlés
  3. Ezer éve nem sütöttem kuglófot, de szerintem holnap meglepem a családot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, örülök, hogy ötleteltél tőlem!

      Törlés
  4. Hm! Jól néz ki! De ami megütötte a fülemet, az a befőzőautomatás dunsztolt leves. Erről írtál már vagy írnál bővebben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Altair, a "Befőzőautomata" bejegyzés alatt írtam a gép használatáról és a dunsztolásról bővebben.

      Törlés
  5. Én besegítek a másik felébe szívesen.... :-))

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű kuglófot sütöttél! Kaphatok belőle egy szeletkét? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Csigabige, sajnos már elfogyott!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...