Összes oldalmegjelenítés

2015. január 18., vasárnap

Szilvalekváros ravioli kosárkák Blogkóstolóra

Szilvalekváros ravioli kosárkák

A mostani  29.Blogkóstoló  játékon nekem az Aranytepsi blogból kell válogatnom. Szerencsés volt Márti  keze, itt aztán van bőven választék, Andrea a blog írója rendkívül "termékeny" ami a bejegyzéseket illeti. Vegyes blogot ír, mindenféle ételekkel, de nekem mégis a süteményei a legszimpatikusabbak, főleg a kelt tésztái. Most is ilyet választottam. A nem túl kacifántos, mégis mutatós formázás miatt. De persze a finomsága vetekszik a szépségével.

Szilvalekváros ravioli kalácskák

Hozzávalók:
60 dkg liszt
1 kk só
3 dl tej
2,5 dkg friss élesztő
2 ek cukor
1 tasak vaníliás cukor
1 nagyobb tojás sárgája
10 dkg margarin
Tölteni:
sűrű szilvalekvár
Lekenni:
2 púpos ek darált dió
2 ek tej
Én a kenyérsütő tartályába először a folyékony, majd a szilárd hozzávalókat beletettem és dagasztás-kelesztés programra kapcsoltam a gépet.
Miután kivettem a megkelt tésztát,  lisztezett deszkán kb. 3 mm vastagságúra kinyújtottam. Egy nagyobb méretű linzerkivágóval páros számú köröket szaggattam.
Minden második kör közepére tettem egy teáskanálnyi lekvárt, minden második kör közepét pedig 2,5 centi hosszúságban kereszt formában éles késsel bevágtam. Kézbe véve a bevágásokat kézzel kicsit széjjelhúztam, és a lekváros körre terítettem. Az összeillesztéskor a virágok lisztezett felülete alulra és felülre kerüljön, így jobban összetapad a tészta.
Egy kisebb linzerkivágóval összenyomtam, előtte megkentem a lekváros köröket körben tojásfehérjével, hogy biztosan összeragadjon. 
Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam - 12 db lett, épp egy nagy gáztepsire való.

A kiszúráskor leesett tésztaszélekből még lett 8 darab lekváros kifli, azt nem fotóztam le.
Tejjel elkevert tojássárgájával megkentem a kosárkákat és 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső sütéssel 25 perc alatt megsütöttem őket.

Köszönöm Mártinak a játék lehetőségét, Andreának pedig a receptet!

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...