Összes oldalmegjelenítés

2014. december 10., szerda

Mézes tejszelet torta születésnapra

Mézes tejszelet torta

Tészta hozzávalói:
35 deka liszt
2 evőkanál natúr kakaópor
1 kiskanál szódabikarbóna
2 evőkanál méz
2 egész tojás
20 deka porcukor
Krém hozzávalói:
9 deci tej
3 zacskó tejszínízű pudingpor
20 deka porcukor
25 deka margarin
Tetejére:
1 tábla étcsoki
3 deka vaj
Elkészítés:
A tésztát a hagyományos mézestészta eljárással csináltam, vagyis a tojásokat, mézet, porcukrot gőz fölött összeolvasztottam. Mikor minden elolvadt, lehúztam a tűzről és belekevertem a szódabikarbónát, majd a kakaóporral összekevert (előzőleg átszitált) lisztet is. Fakanállal dolgoztam, ilyenkor a tészta nmég lágy állagú, nincs nyújtható állapotban, de egy éjszakai hűtőben állás után igen. A hűtőből kivett tésztát 3 egyenlő részre osztottam (egyenként kb.360 grammos darabokra) és lisztezett sütőpapíron 23 centi átmérőjű körlapot nyújtottam belőlük. Mindegyiket külön sütőpapíron nyújtottam, és sütőpapírral együtt áthúztam egy tepsi hátuljára, úgy tettem a 180 fokra előmelegített sütőbe. Az első lap 12 perc alatt sült meg, a többinek 10-10 perc is elég volt.
A kisűlt mézeslapokról lehúztam a sütőpapírt és rácson kihűtöttem őket.

A krémhez a tejben sűrűre főztem a pudingokat, majd időnként megkeverve kihűtöttem.
A szobahőmérsékletű margarint kikevertem a porcukorral, és kanalanként hozzákevertem a kihűlt pudingot. Jól felhabosítottam és megtöltöttem vele a tortát.
A tortát úgy állítottam össze, hogy egy magasfalú tortakeretbe beletettem egy mézeslapot, rákentem a krém felét, ráhelyeztem a második mézeslapot, amire a krém másik fele került. Tetejére tettem a harmadik mézeslapot és jöhetett a csokitető.
A csokibevonatot egy idő ót úgy csinálom, hogy először a vajat felolvasztom tűzhelyen kislábosban. Kicsit meg is sütögetem, hogy kisűljön belőle a víz, aztán adom bele az összetördelt csokoládét. Csak ritkán használok tortabevonót, inkább a 60 %-os étcsokival szoktam dolgozni. Óvatosan, kis lángon, állandóan kevergetve összeolvasztom a csokit a vajjal, és már lehet is ráönteni a torta tetejére.
Mikor ezzel elkészültem, hűtőbe került a torta éjszakára. Úgy terveztem, hogy  ezzel kész is, csak gyertya kell rá. De amikor reggel levettem róla a tortakarimát, nekem nem tetszett az oldala, bármennyire divatos is most, hogy az oldalán nincs semmi, én befejezetlennek  találtam. Ezért gyorsan ki kellett találjak valami díszítést.
Múltkorról maradt céklával színezett fehércsoki mézesgyurmám, megmikróztam, kinyújtottam és linzerkívágóval virágokat vágtam, amit kis vízzel körbe az oldalára ragasztottam. Még mindig hiányzott valami, ezért fél tábla fehércsokit mikróban felolvasztottam, zöldtea porral megszíneztem és nylonzacskó sarkából indákat leveleket rajzoltam. Középre mandulaforgácsból raktam egy virágot, aztán már tényleg csak a felirat, meg a gyertya kellett.
A férjem egyik kolléganőjének készítettem ezt a tortát - már vagy 30 éve együtt dolgoznak.
Meglepetés volt a torta, és az ünnepelt nagyon örült, és nagyon meglepődött, mikor meglátta.
Utólag pedig nagyon megdícsérte.
Isten éltessen, Ibolya!
Köszönöm a receptet Tramita Ritának !

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és finom tortát készítettél! Nekem különösen tetszik körben a díszítésed! Lányomnak lesz az ünnepek után szülinapja és én is mézes tésztával fogom most elkészíteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Biztos remek tortát csinálsz majd a lányodnak. A mézes tészta jó választás, mostanában én előnyben részesítem.

      Törlés
  2. Csodaszép tortát készítettél! Nagyon tetszik és biztosan finom is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Csigabige! Nagyon megdícsérte a szülinapos, hogy szép is, finom is volt.

      Törlés
  3. De szép! Gondolom az ízére sem volt panasz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! Az ünnepelt szerint cukrásznak kellett volna mennem...:)
      Hááát, mire rájöttem, hogy talán van hozzá érzékem, addigra elrepültek az évek, és nyugdíj környékén már nemigen változtat az ember.

      Törlés
  4. Istenien hangzik, én is örültem volna neki! :-))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...