Összes oldalmegjelenítés

2014. december 30., kedd

Malacfej pogácsák élesztős krumplis tésztából

Malacfej krumplis pogácsák 

Most is sütöttem malacfej pogácsákat mint tavaly, de most más recepttel, sima kelt krumplispogácsa tésztából Innen.
Hozzávalók:
35 deka főtt krumpli
fél kiló liszt
1kis zacskó instant élesztő
1 teáskanál cukor
1 púpos evőkanál só
25 deka margarin
175 gramm tejföl
1 tojás + 1 megkenni
 A szemeknek  most szegfűborsborsot használtam.
A sós vízben megfőzött krumpliból egy tálba kimértem a 35 dekát, összetötem, hozzáadtam a felkockázott margarint a forró krumplihoz és símára kevertem. Majd belekevertem a cukrot, sót, tejfölt, tojást, utoljára pedig az élesztőporral elkevert lisztet. Elég lágy, könnyű tésztát kaptam, amit fél óráig pihentettem, majd kétfelé vettem a tésztát, egyik feléből malacfej pogácsákat készítettem.
Ekkor már nem kelesztettem, hanem lisztezett deszkán kb. 1 centi vastagra nyújtottam és a formázást a tavaly bejegyzett módon  csináltam. 
A tavalyi fotók 
Egy facebookos csoportban találtam képet egyszerűbb formázással.
Egyszerűbb formázás
Ekkor a kiszúrt körlapot középen 3/4 részig bevágjuk, majd kétfelől visszahajtjuk a füleket.
Ezt a módszert is kipróbáltam, de nekem így kevésbé formásak lettek.
Egyszerűbb formázással készített malacfejek
Elég nagy mennyiségű ez a tészta, ezért egy  tepsi hagyományos krumplispogácsát is sütöttem.
Arról fotó se készült, pedig gyönyörűek lettek, azokat a tepsiben kelesztettem 20 percig. Langyosan azonnal meg is ettük, nagyon finom, ízre, állagra, mindenképpen.
A malacfej pogácsákat a gyerekeknek, unokáknak elosztottam. A lányok már meg is rendelték a következő adagot. Talán farsangra ismét sütök.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyosak a malackák! Hozzák meg a szerencsét 2015-re Neked és kedves családodnak!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...