Összes oldalmegjelenítés

2014. december 9., kedd

Mákos kókuszlisztes paleo kréker

Mákos kókuszlisztes paleo kréker

Hozzávalók:
10 dkg kókuszliszt
2 dkg lenmagliszt (nálam szezámmagliszt)
3 dkg mák (egész)
2 dl langyos víz
1/4 tk. só (ízlés szerint)
2 ek. olvasztott kókuszolaj vagy zsír

A száraz hozzávalókat összevegyítettem, beleöntöttem a vizet, elkevertem, majd az olvasztott kókuszolajjal meggyúrtam a tésztát. Nem akart rendesen összeállni, ezért átgyúrtam még fél deci vízzel és hűtőbe tettem, hátha az segít rajta.  Trollanyunál  találtam a receptet, őt is megkérdeztem privát üzenetben, mi lehet a probléma, de közösen se tudtunk rájönni. Trollanyu mindjárt gyúrt be egy adagot és fotót is küldött nekem róla, mutatva, hogy az övé milyen szép gombóccá összeállt.
Trollanyu tésztája

Két sütőpapír között kellett volna  kinyújtani 3-4 mm vastagra, de mivel ez a hűtőztetés után sem sikerült, belegyúrtam 2 kisebb tojást, meg még 1-2 kanál olvasztott kókuszolajat. Ezután ismét megpróbáltam kinyújtani, ami most sikerült, de a felmetélés se késsel, se derelyemetszővel nem. Egyszerűen porlott a tészta. Még egy kis méretű tojással átgyúrtam. Egy 20x30-as tepsit kibéleltem sütőpapírral, ebbe nyomkodtam bele a tésztát és egy henger alakú pohárral nyújtottam el a tepsiben saroktól sarrokig.
Előmelegítettem a sütőt 180 fokra és légkeveréssel 20 percig sütöttem. Kicsit megpirrítottam, hogy jó ropogós legyen, de nem lett ropogós. Teljesen kihűtöttem, azután vágtam fel kockákra.
Ízre nagyon finom lett, úgy eteti magát, hogy szinte abba se lehet hagyni!
Fogalmam sincs, nekem mért nem állt úgy össze, mint Trollanyué, de így is elfogyott.
Köszönöm a receptet Trollanyunak, a paleo süteményekhez még gyakorolnom kell, mire nekem is jól sikerülnek.


Néhány adalék a különleges lisztekről, melyek a paleo táplálkozás lényeges elemei:
A  kókuszliszt  szárított és zsírtalanított kókuszhúsból készül (melléktermék kókusztej, kókuszzsír), alacsony szénhidráttartalmú, ideális kenyerek és péksütemények sütéséhez. Kevesebb emészthető szénhidrátot tartalmaz, mint bármely más liszt, kiváló fehérjeforrás, glutén és laktózmentes. 38%-os rosttartalmával, ami a legnagyobb arányú más lisztekhez képest, hozzájárul a jó emésztéshez. Sütemények készítésére, levesek, főzelékek sűrítésére önmagában nagyon jó magas nedvszívó képessége miatt.
Lenmagliszt: Agyműködést serkentő és koleszterinszint csökkentő hatása miatt ér- és szívbetegségben szenvedőknek ajánlott a fogyasztása. Nyákkészítmények formájában gyomor- és bélmegbetegedések, ízületi és egyéb gyulladások kezelésére is sikerrel alkalmazzák. Omega-3 (linolénsav) tartalmának szerepe van az érelmeszesedés kialakulásának megelőzésében.
A szezámliszt készítése során vegyszermentesen, hidegen csigás préssel kisajtolják az olaját, majd a pelletet finomra őrlik. A szezámliszt alacsony kalóriatartalmú, kiváló kalcium- és magnéziumforrás, ami fontos szerepet játszik az immunrendszer és az izomrendszer védelmében. Nagy mennyiségben tartalmaz cinket is, ami egy fontos nyomelem, számos fehérje alkotórésze, valamint sok enzimreakcióban vesz részt. A cink egyrészt elősegíti az immunrendszer működését és a szellemi teljesítőképességet is, valamint a bőr, a haj és a köröm egészségéhez is hozzájárul. Fontos szerepet játszik a sejtosztódásban és a sejtképződésben is. Főleg lepényeket, kenyeret, muffint és süteményt készíthetünk belőle, de alkalmas vajas-gyümölcsös kásák készítésére, valamint zöldségek és húsok panírozására is. Vigyázzunk vele, mert ha túl sok kerül belőle az ételbe, kesernyés ízt adhat.
A maglisztekről Innen hoztam az információt.

3 megjegyzés:

  1. Így is jól néz ki. Én sem tudok rájönni, hogy miért nem állhatott össze, bár még én eddig nem próbáltam paleos süteményt/sósságot készíteni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...