Összes oldalmegjelenítés

2014. december 22., hétfő

Karácsonyi muffinok

Karácsonyi muffinok

Ezeket a karácsonyi muffinokat nem én sütöttem, hanem az unokáim, Anna és Dorka.
Én tényleg csak a kiskuktájuk voltam - kimértem a hozzávalókat, kezeltem a sütőt, csokit olvasztottam..., meg türelemre intettem folyamatosan őket, hiszen a süteménysütés, díszítés egy folyamat, ahol sütési, hűlési és egyéb várakozási idők vannak, szóval nem hólyag, hogy felfújjuk! :)
A lányok kérése volt, hogy a templomi karácsonyi szeretetvendégségre ők szeretnének sütni, és megkértek, keressek finom muffin receptet.
Anditól választottam a Citromos túrós muffint.
Hozzávalók:
25 deka túró
4 tojás
30 deka liszt
1 csomag sütőpor
20 deka kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
1,25 deci tej
1 citrom
1 csomag mazsola
Mire a lányok jöttek, előkészítettem a tepsit, szilikon muffinsütőket, lereszeltem a citromot, kifacsartam a levét...
Kézmosás után máris lehetett nekiállni a sütésnek. 
Míg Dorka szárazon összekeverte a lisztet a sütőporral, addig Anna kikeverte a tojásokat a cukorral, vaníliás cukorral, beleadtuk a felolvasztott langyos margarint, a citromhéjat is. Még a túrót kellett volna hozzákeverni, ekkor jött az első megpróbáltatás. Ugyanis amint kibontottam a túrót, rózsaszínes-sárgás elszíneződést láttam a felületén. Azonnal kidobtam, ez a penészesedés első jele.
Na most mit tegyünk helyette?
A befőzőautomatával készített almaleveknél maradó almapépet süteményekbe szoktam felhasználni.

Gyorsan kibontottam egy üveggel, és 25 dekát kimértünk belőle a túró helyett. Összekeverve az állaga épp megfelelőnek tűnt, ezért a citromlevet nem is tettük bele. Már csak a liszttel kellett összekeverni - nem túlságosan, a muffin tésztájának nem árt, ha marad benne néhány csomó, de ha túlkeverjük, nem lesz elég laza szerkezetű, könnyed a tésztánk. Szóval egy-két gyors mozdulattal összekeverjük, és máris lehet merni a muffinsütő formákba, aztán azonnal mehetnek az előmelegített sütőbe, mert a formában sem szabad sokáig várakoznia a nyers tésztának.
Munka közben ezeket az aranyigazságokat hangosan mondogattam. Dorka időnként utánam mondta, úgy vélem, ő az érdeklődőbb a konyhai tevékenységek iránt.
Utolsó mozzanatnak a mazsolát kevertük bele, amit előzőleg megmostam, lecsepegtettem és lisztben meghempergettem.Én csak 5 dekányi mazsolát tettem bele. Annával ketten kanállal  mertük a tésztát a sütőformkba háromnegyed részig. Összesen 25 darab lett ebből a mennyiségből.
Előmelegített 160 fokos sütőben légkeveréssel 35 perc alatt sültek meg. Dorka nagyon nehezen tudta kivárni, ötpercenként nyugtatgatni kellett, hogy nem fog megégni. :)
Amikor kivettem a sütőből a tepsit, egyenként kiforgattam a süteményeket a formákból. Most pedig azt volt nehéz kivárni a lányoknak, hogy kihűljenek. Közben megkóstoltuk. Finom volt, de én kicsit jellegtelennek találtam az ízét, ezért a tésztából kihagyott citromlevet rákentem a muffinok tetejére.
Amikor eléggé hűltnek találtam öket,  a lányok boldogan láttak neki a dekorálásnak. Ezt szinte teljesen maguk csinálták. Vettem zacskós önterülő mázat a tetejükre. Erre Anna olvasztott, zöld teaporral megszínezett fehércsokiból nylonzacskó sarkával fenyőmintákat rajzolt, Dorka pedig hópelyhekkel, cukorgyöngyökkel beszórta. Öröm volt nézni, ahogy belemélyedtek a munkába. És közben Dorka hangosan gyönyörködött a szép alkotásokban.
Néhány süti tetejére nem jutott máz, ahhoz pár kocka csokit olvasztottam, amit Dorka ecsettel a tetejükre kent, majd "ezzel-azzal" meghintett.
Az elkészült műveket színes papírformákba raktuk.
Nagyon kellemes délutánunk volt, ha nem lennének annyira elfoglaltak a lányok, több ilyen is lehetne!
A  karácsonyi műsoron a lányok szépen szerepeltek, igazán büszke vagyok az unokáimra!

A szeretetvendégségen nagy sikere volt a  muffinjaiknak, egyet sikerült elcsípnünk a tálcáról, hogy a másik nagymama is megkóstolhassa.
Alkalomadtán majd kipróbáljuk a túrós változatot is, addig is köszönjük  Andinak a receptet!


9 megjegyzés:

  1. Büszke is lehetsz az unokáidra, nagyon ügyesek! :) Szép muffinokat készíttetettek. :)
    További kellemes készülődést!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Neked is kellemes készülődést kívánok. :)

      Törlés
  2. De szépek a muffinok, mintha bonbonok lennének :-)
    Nagyon ügyesek a lányok, s te is ügyesen segítettél nekik :-)
    Szép ünnepet kívánok az egész családnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Viszont kívánok én is nektek áldott, békés családi ünnepet!

      Törlés
  3. Gyönyörűek lettek, ilyen társaságban nem is csoda! Plusz még egy új receptet is alkottatok. Legyen ilyen békés, boldog, családi körben töltött az ünnepetek is! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyesek az unokák! :) volt kitől tanulniuk :) Kellemes ünnepeket :)

    VálaszTörlés
  5. Békés, boldog, áldott karácsonyt kívánok Neked és szeretteidnek! :)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Zsuzsa, Millye, Wanna és Hankka! Közös válaszban kívánok én is mindőtöknek áldott, békés ünnepeket!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...