Összes oldalmegjelenítés

2014. december 20., szombat

Görög tejespite a 20. Blogkóstolóra

Görög tejes pite
Serpenyővirtuóz  a mostani, immár 20. Blogkóstoló háziasszonya. A  sorsolás  Mohamama  blogját juttatta nekem, ahonnan hosszas válogatás után a Görög tejespitét választottam.
Nehéz volt a választás, mert sok általam még nem elkészített étel, sütemény van Szócsi Erika blogján, másrészt ez a blog nem csupán gasztroblog, de egyéb témákra is szívesen elkalandozik, egészség, ezotéria, gondolatok, érzések, stb. És mindezt gyönyörű fotókkal illusztrálja.
Szívesen olvasgattam az ilyen beírásait is,  ajánlom Erika blogját másoknak is!
Következzen a választott Tejespite  receptje:
Hozzávalók:
8 db réteslap
1,2 deci tej
5 tojás
10 deka cukor
2 evőkanál vaníliás cukor
fél rúd vanília(nekem nem volt)
8 evőkanál étkezési keményítő
3 evőkanál búzadara
étolaj kenéshez(nálam kb. 1 deci)
Tetejére szirup:
1 deci víz
10 deka cukor
1 citrom leve

A töltelék elkészítésével kezdtem, mert annak kicsit állni kell.
A tejet, cukrot, tojásokat, vaníliát, búzadarát és a keményítőt összekevertem.
A sziruphoz összemelegítettem a cukrot, vizet, citromlevet.
A réteslkapokat kettévágtam, így 2x8 lappal dolgoztam.
Egy 20x30-as tepsi alját kiolajoztam, ebbe fektettem az egyik 8 réteslapot egymás tetejére úgy, hogy egyenként megkentem őket olajjal. Ráöntöttem a tölteléket, amelyben az állás alatt kissé megduzzadt a búzadara. A következő 8 réteslappal befedtem az előző módon.
Tetejére rálocsoltam a cukorszirupot és 160 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel 50 percig sütöttem. Sütés alatt szépen felduzzadt a pite teteje, hólyagos lett.


Langyosan szeleteltem.
Finom volt. Készítés közben tartottam tőle, hogy nagyon édes lesz, de pont a megfelő édeskés-citromos volt. A férjemnek nagyon bejött, megkérdezte, mi a neve ennek a rétesszerű pitének?
Köszönöm Erikának a receptet, Serpenyővirtuóznak a játék lehetőségét!


8 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekeset választottál, különlegesen finom lehetett... :-P :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Én így utólag édes bureknek definiálnám.

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Janka, mostmár tudjuk, hogy mi is! :)

      Törlés
  3. Ez aztán nagyon finom lehet, tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Csigabige! Egyszerű, gyors és nagyon finom volt!

      Törlés
  4. Remekül néz ki! Előre is Kellemes Ünnepeket kívánok Neked és Családodnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! Nektek is kellemes ünnepeket!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...