Összes oldalmegjelenítés

2014. december 7., vasárnap

Fahéjas virág kelttésztából -28. SAD

Fahéjas virág kelttésztából
Már a fahéjas szívekkel neveztem a SAD 28. fordulójára amelynek Kabóca a háziasszonya, a témája pedig

…a csábító FAHÉJ!

Ez a kalács bármilyen édeskés kelt tésztából elkészíthető, itt a formázás tér el a megszokottól.
A tölteléke is lehet szabadon választott, de azért ne legyen túl darabos, vagy nagyon híg.
Én most a török zsemle receptje alapján készítettem a tésztát, a töltelék pedig cukros cimet volt .
A megkelt tésztát 4 részre osztottam, gombóccá gyúrtam, és egyenként nyújtottam körlappá a gombócokat. Az első körlapot  megkentem olvasztott vajjal és meghintettem őrölt fahéjjal összekevert kristálycukorral. Ráhelyeztem a következő lapot és ugyanígy jártam el vele, sőt a harmadik lappal is. A negyedik körlapot kicsi nagyobbra nyújtottam és befedtem vele a többi lapot úgy, hogy alul körben a szélét alátűrtem és összenyomkodtam. A tetején 8 bevágást ejtettem, de a széleken és a közepé 2 centi helyen egyben hagytam a tésztát. A 8 bemetszésnél arra is ügyeltem, hogy a legalsó lapot ne vágjam át, hogy ott ne folyjon ki a töltelék. A bevágások között bekentem a tésztát olvasztott vajjal, és a vágott tésztafelület 2 rétegét kifelé fordítottam, kicsit megnyomkodtam, hogy ragadjanak le. Így kaptam a sztirom formát. Még az elején félretettem egy gombócka tésztát, amit most vékonyra kinyújtottam, pálinkás pohárral köröket szaggattam belőle és rózsának összeállítva a kalácsvirág közepére nyomtam. Felvert tojással megkentem a tésztarészeket és fél órát még kelesztettem a tepsiben sütés előtt.
Így készült
Előmelegített sütőben 180 fokon légkeveréssel 40 perc alatt sütöttem meg.
Kabóca, ugye nem baj, hogy ezzel is jelentkezem a SAD-ra?


6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett!! Idáig érzem a faháj illatát.... :-)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Marisz!

    Dehogy baj! Nagyon örülök neki, hogy ezt a mesés virágot is megmutattad a játékra! :)
    Már láthatod is az alkotásaidat az Összefoglalóban. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kabóca, köszönöm a lehetőséget, és a remek összefoglalót!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...