Összes oldalmegjelenítés

2014. november 14., péntek

Őszi falevelek

Őszi levelek kinn és benn

A klasszikus alap  linzertésztából készült, a 3-2-1 arány alapján.
Hozzávalók:
30 deka liszt
20 deka vaj
10 deka porcukor
1 csipet só
1 teáskanál őrölt fahéj
1 teáskanál őrölt gyömbérpor
1 evőkanál tejszín(folyékony)
Színezék:
Kurkumapor - citromsárga
őröl piros paprika + kurkumapor - narancssárga
matcha zöldtea por - zöld
kakaópor - barna
Levélereknek:4 deka olvasztott csoki

A lisztet elmorzsoltam a lereszelt fagyos vajjal, hozzákevertem a sót, porcukrot, a gyömbérport és a fahajat, majd 1 evőkanál tejszínnel meggyúrtam a tésztát. Négyfelé osztottam és a természetes éelszínezékeket belegyúrva sárga, narancs, zöld és barna színű tésztát gyúrtam. Fél órára folpackba csomagolva hűtőbe tettem.
Készítéskor csak annyit szakítottam le  mindegyik színű tésztából, amivel éppen dolgoztam, a többi tészta addig a hűtőben maradt. A különféle színű tésztákból leszakított darabokat szorosan egymás mellé illesztettem, kicsit összegyúrtam, sütőpapíron keresztül nyújtófával meglapogattam (3-4 mm vastagságúra), majd egy 5 centi átmérőjű fém pogácsaszaggatót ovális alakúra nyomtam, és ezzel kiszaggtam. Továbbiakban az ovális formákból kézzel alakítgattam levél formákat, kés fokával pedig erezetet vágtam bele.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem a kiszúrt formákat. Két tepsibe fértek, összesen 44 db lett.
Előmelegített sütőben 180 fokon tepsinként 20 percig sütöttem.
Így készült
Miután kihűltek a kisült kekszek nylon zacskó sarkából olvasztott étcsokival ereket rajzoltam a levelekre.


Megszáradt a csoki és bedobozoltam. Elvileg sokáig eláll.
Yasmine és Tücsökbogár az ötletadó, nagyon köszönöm mindkettőjüknek!

8 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és szépséges :)

    VálaszTörlés
  2. Annyira kis helyesek, szívesen "besöpörném" őket... :-DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Ezeket mi is úgy "'söpörjük", ahogy te gondolod. :)

      Törlés
  3. Milyen szépek! Imádom az ősz színeit, és ezek a kis levelek még dekorációnak sem utolsók - az asztalon, egy kínálótálban :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ehető dekoráció! Csak az a szépséghibája, hogy gyorsan "elkopik". :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...