Összes oldalmegjelenítés

2014. november 6., csütörtök

Őrülten csokis csokitorta

Őrülten csokis csokitorta
Amint megláttam az őrülten csokis csokitortát  Mónikánál, rögtön tudtam, hogy ez lesz a születésnapi tortám.
Ez a torta ünnepre való, mert mutatós is, finom is, azonkívül nem az olcsó kategóriába tartozik.
Tészta hozzávalói:
12,5 dkg jó minőségű étcsokoládé(nálam 75% kakótartalmú)
12,5 dkg vaj
25 dkg cukor
35 dkg liszt
1,5 dkg kakaópor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál sütőpor
1 evőkanál fehérborecet(nálam almaecet)
2,5 dl. tej
2 db tojás
Krém hozzávalói:
14 -14 dkg fehér és étcsokoládé
3 dl. 30 % habtejszín
3 evőkanál marsala bor, vagy brandy(nálam griotka)
Fehérbor ecetem nincs itthon, almaecetet használtam helyette .A  marsala bort nem ismertem, utánanéztem: édes, gyümölcsös desszertbor a csokoládé ízével, és nagyon drága, úgy 4000.-Ft körül van literje.  Tehát helyette griotkát (házi meggylikőrt) használtam.
Díszítés:
10-12 db marcipános bonbon,
csokoládéforgács
vagy tetszés szerinti
A tésztához kis lángom felolvasztottam a vajat, majd az edényt a tűzről félrehúzva beletettem az összetördelt csokoládét és kevergettem míg egyneművé vált. Kicsit hagytam hűlni. Addig a lisztbe belekevertem a kakaóport, sütőport és a szódabikarbónát. A langyos vajas csokoládéba belekevertem a cukrot. Az ecetet belekevertem a tejbe és a tojásokkal együtt adtam hozzá, utoljára pedig a lisztes keveréket. Gépi habverővel csomómentesre, krémesre kidolgoztam.
Eddig minden jól alakult, de most kezdődött a kálváriám. Mónika 20 centi átmérőjű kapcsos formát javasol a sütéshez. Nekem 18 centis van, azt kicsinek gondoltam, ezért egy tepsi aljára sütőpapírt tettem, erre helyeztem az állítható tortakeretet. Ebbe öntöttem a masszát, és a 160 fokra előmelegített sütőbe tettem. Tíz perc múlva benéztem rá, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a tortakeret alján körben folyik ki a tészta. Gyorsan kivettem és ttortalapáttal felszedtem a kifolyt masszát, majd visszatettem a tortát sülni. Újabb 10 perc múlva meg kellett ismételni ezt a műveletet, és újabb néhány prc múlva szintén meg kellett volna, de ekkor már hagytam úgy ahogy van. a sütési idő 1 óra 15 perc volt, és elég jól megégett a körben kifolyt massza, de ami a keretben maradt az szépen megsült.Tíz percig a formában pihentettem, utánaa rácson hűtöttem ki.

A krémhez az összetördelt csokoládét felolvasztottam. Vízgőz felett, vagy csokoládéolvasztóban tanácsos ezt csinálni, de én egy idő óta (mióta villanytűzhelyem van) kis fokozaton(2-es)gyakran kevergetve szoktam csokit olvasztani. Miután felolvadt hozzáöntöttem a tejszint, egyneműre kevertem és lehúztam a tűzről. Ezzel a krém készen is van. Elég híg állagú ilyenkor, nehéz elhinni, hogy ezzel lehet tortát tölteni. Rákérdeztem Mónikától, aki megnyugtatott, hogy mire teljesen kihűlik sűrű, de nem teljesen szilárd krém lesz belőle. Így is lett. Egy órára hűtőbe tettem, ennyi elég volt neki, lehetett állni tölteni a tortát.
Újabb próbatétel volt számomra a torta elvágása. Nekem nagyon morzsálódott, és alig kezdtem el a műveletet elkezdett töredezni is. Ennek ellenére 3 lapba vágtam. a lapokat meglocsoltam meggylikőrrel, majd megkentem krémmel. Nem volt sima ügy, mivel több helyen úgy kellett összerakni mint a puzzle kirakós játékot. ezáltal a torta végső formája se lett sima, inkább csokoládé bomba jellegű. A külsejét is sikerült körbekennem - épp elég lett a krém.
Díszítéshez fél tábla fehércsokoládét krumlplihámozóval lefaragtam és azzal szórtam be.
Készítés közben nem  fényképeztem, de Mónikánál vannak fázisfotók, érdemes megnézni.
A torta elkészült tegnap, a születésnapomon, de ma van a házassági évfordulónk, így erre az alkalomra is ez a tortánk. Majd jönnek a gyerekek, akkor vágjuk fel, és mutatok róla szeletfotókat.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Megtörtént a torta felvágása, kóstolása.
Egy szelet őrülten csokis torta
Nekem nagyon finom volt, de őszintén megmondom, volt olyan családtagom, akinek csalódást okozott. Nagyon tömörnek, töménynek találta, másra számított, de az ízét ő is dícsérte. Később, amikor a torta kicsit állt szobahőmérsékleten és már nem volt annyira merev, mint amikor a hűtőből kivettük, könnyedebb lett az állaga.
Összefoglalva jó laktató ez a torta, kevesebb is elég belőle - mostmár nem találtuk "kicsinek".
Én el tudnám képzelni ünnepi díszítéssel a karácsonyi asztalon is. Másodjára - ismerve a készítés problémásabb fázisait - már biztos jobban sikerülne...
No, addig még majd meglátjuk!


8 megjegyzés:

  1. Hát, nem semmi micsoda munka volt elkészítened ezt a tortát - de megérte! Nagyon boldog születésnapot,és házzasági évfordulót kívánok neked/nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Tejszínhab, nagyon köszönöm! :)

      Törlés
  2. Nagyon boldog születésnapot kedves Marisz! Isten éltessen sokáig! :)
    Gratulálok az évfordulóhoz, még sok-sok boldog, együtt eltöltött évet kívánok nektek!
    A torta pedig méltó az ünnep/ek/hez, nagyon finom és mutatós. Kellemes ünneplést a családdal. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Okki! Köszönöm a jókívánságokat. Bár Mónika tortája mutatósabb, biztos ez is nagyon finom lesz - nyalakodtam készítés közben. :)

      Törlés
  3. Isten éltessen nagyon sokáig erőben egészségben! Kívánok nektek még sok-sok együtt eltöltött boldog éveket ! A torta nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Majd beszámolok, milyen volt a torta.

      Törlés
  4. Nagyon jó lett! Örülök hogy sikerült és itt is nagyon boldog szülinapot kívánok!
    Reménykedem hogy ízleni is fog, mert mi nagyon szeretjük:))

    VálaszTörlés
  5. Ez aztán nagyon jól néz ki! Nagyon boldog születésnapot kívánok! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...