Összes oldalmegjelenítés

2014. november 18., kedd

Marlenka torta születésnapra

Diós marlenka torta
Kedvenc sógornőm a mai napon tölti be 60. életévét. Meglepetésnek szántam neki e tortát, amelyet már vasárnap elkészítettem, hogy a jeles napra jól összeérjen, összepuhuljon. Most csak némi dekorációt tettem rá, és indulok vele köszöntőbe, hogy még derűsebbé tegyem számára ezt a napot, amely reggel borúsan-esősen indult, de délre a nap is kisütött.
Tészta hozzávalói:
10 deka vaj
20 deka cukor(nálam barna nádcukor)
3 evőkanál méz
2 tojás
1 evőkanál tejföl
1 evőkanál szódabikarbóna
1 kávéskanál ecet
50 deka liszt(nálam fele rétes, fele graham búzaliszt)
Mézeslapok elkészítése:
A vajat, cukrot, mézet és a tojásokat gőz fölött összeolvasztjuk, símára keverjük.
A gőzről levéve hozzáadjuk az ecettel elkevert szódabikarbónát és a tejfölt,, utoljára pedig a lisztet. Mindent fakanállal jól összekevertem, majd szobahőmérsékleten 1 órát pihentettem a tésztát, ez idő alatt teljesen kihűlik. Aztán 6 egyforma darabra vágjuk, mindegyiket 20 centi átmérőjű körlappá nyújtottam. A nyújtást sütőpapíron végeztem, szükség szerint lisztezve. Hogy egyformák legyenek a körlapok, tortakarimával vágtam ki. A legnagyobb tepsim hátlapjának megfelelő 3 sütőpapírt kivágtam. Az elsőt a tepsi hátára helyeztem, erre 2 tésztakört raktam. Legkönnyebb azzal a sütőpapírral átfordítani, amin nyújtottuk. Mind a hat kört kinyújtottam és a sütőpapírokra rátettem, így sütéskor a készet papírral együtt lehúztam a tepsi hátáról, a következő adagot a papírral rá, így folyamatos volt a sütés. Légkeveréses sütőben 160 fokon 8 perc alatt sült meg egy tepsivel. A kisült lapokat sütőpapírral egymásra helyezve hűtöttem ki.
Krém hozzávalói:
4 tubus cukrozott sűrített tej (175 gr-os)
35 deka vaj
10 deka darált dió
2 evőkanál konyak(nálam ez kimaradt)
Én nem úgy készítettem a krémet, ahogy a legtöbb leírásban szerepel. Legtöbb recept dobozos sűrített tejet javasol, amit dobozostól vízben kell főzni 3 órán keresztül, ezidő alatt megkaramellizálódik. Mivel tubusos sűrített tejet kaptam, más megoldás kellett, bár olyan oldalon is jártam, ahol a tubusokat főzik vízben 2 órán keresztül, de ezt sem mertem bevállalni. Sőt, azt sem, hogy simán lábosba öntve alacsony hőfokon állandóan kevergetve karamellizáljam, ahogy ez a recept  ajánlja, amelyről készítem a tortát.
Valamikor valahol (de már fogalmam sincs hol) láttam olyan kivitelezést, hogy gőz fölött készítik.
Így csináltam tehát. Gőz fölött először gyakran, majd állandóan kevergetve "besűrítettem" a sűrített tejet. Amikor már elszíneződött és kellően besűrűsödött (a fakanálla belekeverve látszódott a lábas alja) akkor levettem a tűzről. Kicsit hűtöttem, majd apránként hozzákevertem az előre önmagában kikevert vajhoz. Utána a diót is belekevertem, és készen lett a krém.
A krém készítésének folyamata
Összeállítottam a tortát, vagyis a lapokat a krémmel bekenve egymásra helyeztem, majd kívülről is körbekentem az oldalát és a tetejét is. Eleve több diót daráltam, hogy jusson a külső beszóráshoz is. Két-három kocka csokit felolvasztottam egy csepp étolajjal, és it-ott megcsorgattam vele a tortát. Így került hűtőbe.
Kész a marlenka torta
Két nap után kivettem, és némi ünnepi díszítést, meg gyertyákat kapott.
A virághoz 3 deka fehércsokit 1 deka mézzel összeolvasztottam, pár csepp friss céklalével rózsaszínűre színeztem. Jól kigyúrtam, köröket szaggattam ki szirmoknak meg közepének. A szirmok széleit ecsettel céklalébe mártva kicsit sötétebbre festettem.
A leveleket ugyanezzel a módszerrel, ugyanekkora mennyiségekkel készítettem, csak szinezéshez matcha   zöldtea port gyúrtam bele.
Sikerült meglepni a sógornőmet a tortával, hétköznap lévén nem számított rá, de könnyekig meghatódott.
Az ünnepelt a tortával
Egy szelet marlenka
A torta nagyon finom volt. Eléggé édes, kevés is elég belőle.
Köszönet a receptért Zsuzsának!

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép tortát készítettél ismételten! Boldog születésnapot kívánok az ünnepeltnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Csigabige, az ünnepelt nevében is!

      Törlés
  2. Szívből jövő ajándék, ezt a szeletkét el is venném :)

    VálaszTörlés
  3. Hmmm :) nálam toplistás a marlenka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye, mi is nagyon szeretjük!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...