Összes oldalmegjelenítés

2014. november 23., vasárnap

Kivi szelet

Kivi szelet

Rögtön az elején tisztázom, hogy kivi gyümölcs nincs benne. A nevét a vágás mentén látható kinézetéről kapta,  a zöld tésztában a mákszemek olyanok, mint a kivi belseje.
Tészta hozzávalói:
30 dkg cukor
3 tojás
1 dl olaj
csipet só
1 csomag sütőpor
35 dkg liszt
2 dl tej
3 evőkanál darálatlan mák
fél zöld színű mandula aroma
fél zöld ételszínező
Én 25 deka cukorral készítettem, zöld színt pedig matcha teaporral, meg 1 teáskanál zöldmandula aromával értem el.

A cukrot alaposan kikevertem a tojásokkal, beleadtam a sót, apránként felváltva az olajat, a sütőporral és a  matcha teaporral  elvegyített lisztet, végül a mákot és a mandulaaromát.
A tej felét kifelejtettem! Rá se jöttem volna, ha fel nem borítom véletlenül, de akkor a tészta már bent volt a sütőben. Vajjal kikent, liszttel megszórt 20x30-as tepsibe öntöttem a masszát, és 180 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel 40 percig sütöttem. Tűpróbát végeztem, akkor vettem ki, mikor már nem ragadt. Rácsra tettem hűlni, addig elkészítettem a krémet.
Krém hozzávalói:
2 csomag vaníliaízű pudingpor
6 dl tej
20 dkg margarin
20 dkg cukor
Díszítés:
színes tortadara
Én vajat használtam, és csak 20 dekát, mert annyi volt.
A kimért cukorból 3 evőkanállal elvettem és azzal főztem meg a pudingot a szokásos módon. Időnként megkevertem, úgy hűtöttem ki, hogy ne bőrösödjön meg. Közben a vajat a többi cukorral krémesre kikevertem, s amikor a puding kihűlt, kanalanként kevertem hozzá a pudingot a vajhoz. Rákentem a kihűlt tésztára a krémet, megszórtam a tetejét sárga, rózsaszín és barna dekorcukorral,  és egy éjszakára hűtőbe tettem.

Tálalás előtt metéltem ki. Finom volt, bár találtam hibát benne. A tésztája kicsit kiszáradt. Még a régi villanysütőm szerint sütöttem 180 fokon, pedig a légkeveréssel 160 fok is elég lett volna(lehet, hogy a kifelejtett tej is közrejátszott benne), tehát ha valaki meg akarja sütni, erre ügyeljen. A mandulaíz egyáltalán nem érzett a tésztában, ebből mehetett volna kicsit több.  Azért van keletje, nem fog ránk száradni.

A receptet  Gerditől hoztam, köszönöm neki! 


14 megjegyzés:

  1. Alaposan becsaptál... :-))) Kivi szele kivi nélkül, de a látvány alapján tényleg jogosnak tűnik az elnevezés Jól néz ki! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, nem akartalak becsapni, Zsuzsa! :)

      Törlés
  2. Én is azt hittem, hogy kiwis, de így is fantasztikusan néz ki! :)

    VálaszTörlés
  3. Marisz, nagyon szép színe lett ezeknek a helyes szeleteknek!
    Néztem is, amint elkezdtem olvasni a receptet, hogy valamikor én is sütöttem hasonlót. S mint kiderült, ilyet:-) Örülök, hogy tőlem választottál receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, mégegyszer köszönöm a receptet!

      Törlés
  4. De jó ötletes, nagyon szép lett! Emlékszem, már régebben készítette Gerdi, akkor nála is tetszett :-)

    VálaszTörlés
  5. Tetszetős sütemény! Biztosan finom is! :)

    VálaszTörlés
  6. Tényleg nagyon mutatós sütemény, hidd el Marisz, nem is lehetne kiwi igazábol kiwi süteményt késziteni a kiwiböl mert nagyon drága a kiwi, legalább is nálunk. Talán a tetejére lehetett volna kiwi szeleteket tenni a krém tetejére!
    A mák is nálunk nagyon drága, azt is csak dekorációban használjuk, de viszont lehet venni elkészive lekvárral, üvegben, és persze az töltelékben süti és kalácsban nagyon finom! Szép, és mutatós szeletek...finomnak néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth, csodálom, hogy nálatok drága a kiwi, nálunk megfizethető áron van, már készítettem olyan tortát is, amiben jó sok kiwi gyümölcs van a krémben, meg a tetején. Szerencsére nálunk a mák is megfizethető kategória - mi is lenne a magyarokkal mákos guba, mákos bejgli vagy mákos rétes nélkül? :)
      Ez a mákos lekvár érdekes, számomra ismeretlen, de finom lehet.
      Köszönöm a dicséretet!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...