Összes oldalmegjelenítés

2014. november 8., szombat

Gyors hacsapuri

Gyors hacsapuri

A kelt hacsapuri sikere után most egy gyorsabb változatát is kipróbáltam. Ennek nálam nagyobb sikere volt, vagy talán éhesebb voltam, de csak legekben tudok róla beszélni.
Hozzávalók:
1 tojás
1 csésze tej
1 csésze liszt
1 csapott tk só
300 gramm suluguni (vagy túró)
30 gramm vaj(vagy olívaolaj)
Ezek az Eredeti recept  hozzávalói.
A sulguni egy sós, savanyú grúz sajt, ami nekem nem volt, helyette tehéntúrót használtam.
Mivel nálunk 25 dekásak a túrók, a hiányzó 5 dekát reszelt trappista sajttal pótoltam. Nekem sót is kellett beletenni, kóstolás alapján 1 csapott teáskanállal. Vaj helyett olíva olajon sütöttem.
A csésze 2,5 decis volt.
A továbbiakban a recept szerint jártam el.
A felütött tojást tálba tettem, ráöntöttem a tejet, felvertem. Hozzákevertem a lisztet. A túrót már előzőleg villával szétnyomkodtam és összekevertem a lereszelt sajttal. Most ezt is a tésztához vegyítettem. A csapott teáskanál sónak előbb csak a felét kevertem bele, de kellett a másik fele is.
Egy 28 centi átmérőjű serpenyőt körbekentem 2 evőkanál olívaolajjal, felforrósítottam. Beleöntöttem a tésztát, elegyengettem és egy percig erős tűzön megkapattam, majd mérsékelt tűzön fedő alatt sütöttem, míg az alsó fele pirosra sült.  Ekkor két falapát segítségével óvatosan megfordítottam és már fedő nélkül, erősebb lángon fejeztem be a sütést.

Meleg, de már nem forró állapotban szeleteltem és azonnal fogyasztottuk. Ez a mennyiség két személynek elég, de én simán meg tudtam volna enni mégennyit, annyira finom volt!
Nem utolsó szempont, hogy nagyon gyorsan, könnyen elkészíthető. Én gépet se vettem elő hozzá, villával, fakanállal összeállítottam a tésztát 5 perc alatt, a sütés is csak negyedórát vett igénybe.
Sütőpor vagy élesztő egyáltalán nem kell bele!
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a receptre, hálás vagyok érte, köszönöm! :)

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...