Összes oldalmegjelenítés

2014. november 12., szerda

Gyömbéres-zabpelyhes keksz

Gyömbéres-zabpelyhes keksz
Beteglátóba vittem ezeket a kekszeket.
Hozzávalók:
12,5 deka liszt
12,5 deka zabpehely(aprószemű)
12,5 deka vaj
7,5 deka barnacukor
1 teáskanál sütőpor
csipet só
kb. 30 ml tej
1/2 teáskanál őrölt gyömbér
2 teáskanál frissen reszelt gyömbér
A lisztet, zabpelyhet, sót, sütőport szárazon összekevertem,  a fagyos vajat belereszeltem és elmorzsoltam. Hozzákevertem a cukrot, gyömbérport és a reszelt gyömbért. A tejjel gyorsan meggyúrtam a tésztát, ezután folpackba téve hideg helyre tettem fél órára.
Miután kivettem, két sütőpapír között kb. fél centi vastagra kinyújtottam és 5 centi átmérőjű pogácsaszaggatóval kivágtam. Sütőpapiros tepsibe tettem és 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem. A tepsiben hagytam kihűlni.

Nálam nagyméretű zabpehellyel készültek a kekszek, ezért "rücskösebb" a felületük.
Tejcsokival kentem be mindegyiknek egyik felét.
                       
Nagyon kellemes ízű, éppen csak édes rágcsálnivaló
A receptet Okkitól hoztam, és nagyon megköszönöm neki. Gyorsan, könnyen elkészíthető, és légmentesen tárolva sokáig eltartható (csak nem nálunk ).  :)


7 megjegyzés:

  1. Húh, de jó kis keksz recept! Viszem is, mert mostanában én is rákaptam a kekszekre! :)

    VálaszTörlés
  2. Gondolom a beteg egyből jobban lett ezektől a fincsi kekszektől?! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jobban lett, ha nem is éppen csak a kekszektől...:)

      Törlés
  3. Örülök, hogy Te is elkészítetted a kekszeket, szépek lettek. Remélem ízlett mindenkinek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, köszönöm a receptet! Ízlett mindenkinek. A fodrásznőmnek is vittem belőle, Ő is rögtön a receptet kérte. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...