Összes oldalmegjelenítés

2014. november 27., csütörtök

Fahéjas szívek - SAD 28. forduló

Fahéjas szívek

Kabócánál van a 28. Sad rendezési joga, Ő pedig a Csábító fahéj címet adta a mostani játéknak, melyre fahéjjal készült édességeket, desszerteket vár.
Mi nagyon szeretjük ezt a fűszert, gyümölcslevesekbe, befőttekbe, süteményekbe, kalácsokba rendszeresen használom egész, vagy őrölt formában. Most leveles tésztából készítettem szíveket, és leves után második fogásként adtam asztalra.
Hozzávalók:
500 gramm mirelit levelestészta
150 gramm barna nádcukor
1,5 teáskanál őrölt fahéj
A nagy gáztepsit kibéleltem sütőpapírral. A cukrot és a fahéjat összekevertem, és szórtam belőle a gyúrótáblára, majd erre tettem a kiengedett levelestésztát. A felső felületét is megszórtam fahéjas cukorral, így kezdtem el nyújtani.  Nyújtás közben mindig szórtam alá és rá a cukrot, amit a nyújtófával bele is dolgoztam.  Kb. 30x35 centis téglalapom lett, 3 mm vastagságú.
Ekkor a hosszabbik oldalán a  két szélét behajtottam középre úgy, hogy ne érjenek teljesen össze. Majd megismételtem ezt a műveletet. Azután kb. 2 centis csíkokra vágtam és vágott oldalukkal lefelé tepsibe tettem.
Készítés néhány fázisa
A 180 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem légkeveréssel, majd mindegyiket megfordítottam, és még 15 percre visszatettem.
Langyosra hűlt állapotban fogyasztottuk a finom ropogós kalácsokat. Kettőnknek leves után elég volt, de ez is az a fajta sütemény, amit érdemes rögtön dupla adagból sütni, mert biztos az is elfogy!
Köszönöm Kabócának a játék lehetőségét, és a jó témát!


14 megjegyzés:

  1. Nagyon kis helyesek! A reggeli tejeskávé mellé szívesen elmajszolnám ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! Én is, de holnapra nem maradt. Tényleg dupla adagot kell sütni legközelebb!

      Törlés
  2. Guszta és nagyon finom lehet! Imádom a fahéj különleges ízét én is!

    VálaszTörlés
  3. Szinte érzem az ízét, az egyszerű, de nagyszerű kategória ez is.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép és formás kis szíveket készítettél!

    VálaszTörlés
  5. Marisz, micsoda aranyoskák ezek a finom sziv alaku kalácskák. Én is sütöttem hasonlót a multkorában, de csak rolád formában, Nagyon szeretjük mi is de csak olyan hamarosan el fogy! Köszönöm a kedves szavaidat a blogomon, hagytam választ hozzád, csak sajnos olyan nehezen jutok postolni, és kommentálni mostanában. A családom sok időmet igényez, és csak egy komputerem van, otthon...másoknak van a tábla amit vihetnek magukkal, és még a cellulárjuk is. Én csak egyszerü vagyok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Elisabeth! Első a család! És örüljünk mindannyian, akiknek van családja és a gyerekeik igényt is tartanak a nagyszülőkre, hogy besegítsenek.
      Nekem sincs tabletem, se okostelefonom, mert nem akarok állandóan internetezni - másra is kell időt szánni.
      Az ilyen kalácskákkal az szokott lenni a baj, hogy kevésnek bizonyul. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...