Összes oldalmegjelenítés

2014. október 19., vasárnap

Zserbó a 19. blogkóstolóra

Zserbó
A 19. Blogkóstoló háziasszonya Fűszermánia Gabi, aki páromul Culin 'Art blogot sorsolta, tehát tőle kellett választanom valami elkészítendő finomságot.
Andrea vegyes blogot ír, vagyis ételek-italok, kenyerek, édes és sós tészták, húsos, gyümölcsös és zöldséges finomságok több műfajban megtalálhatók a blogon, pedig még alig egy éves a "múltja".
Először egy egytálételt választottam, de amint beléptem a spájzba, megláttam, hogy ott vár törésre egy szakajtó tavalyi dió. Könnyen meggyőztem magam, hogy mielőbb el kell használni, így aztán a diós receptjei közül választottam. Nem a fagyit, nekem ahhoz már hideg van. Nem a Sárgabarackos mákos/diós guba felfújtat, ami szintén annyira tetszik, hogy egyszer biztos megvalósítom, hanem a klasszikusnak számító zserbót.
Pedig már van a blogomon egy Zserbótorta, meg egy Diabetikus zserbó is, de azok más recept.
Következzen hát Culin 'Art Zserbó-ja.
Hozzávalók:                                                                    
Tésztához:                                                                            Töltelékhez:
50 dkg liszt                                                                           4-5 dl sárgabarack lekvár
25 dkg vaj(vagy margarin                                                    45 dkg darált dió
2 dkg élesztő                                                                        25 dkg cukor
1 dl tej                                                                                  1 csg vaníliás cukor
1 tk. cukor
4 tojás sárgája
1 csipet só
Tetejére:  csokimáz
5 ek. holland kakaópor
5 ek. porcukor
7-8 ek. forró víz
8 dkg vaj
1-2 ek. frissen facsart citromlé
Vagy: olvasztott csoki 

A tésztához az élesztőt cukros tejben feldobattam. A lisztet elmorzsoltam a vajjal, majd a tojássárgákat, sót beleadtam és beleöntöttem az élesztős tejet. Meggyúrtam a tésztát, ami szép rugalmas lett.  Négy cipóba osztottam, majd lisztezett deszkán tepsi méretű, 35x25-ös lapokká nyújtottam őket.
A töltelékhez ledaráltam a diót és összekevertem a kétféle cukorral

Összeállítás:
A tepsit kikentem zsírral és beliszteztem. Aljára tettem az első kinyújtott lapot, amit megkentem lekvárral. Én őszibarack lekvárt használtam, abból van több. A  lekvár tetejére rászórtam a cukros dió egyharmadát. Erre került a következő kinyújtott tésztalap, amit villával megszúrkáltam, majd  ismét lekvár és dió. a szurkálás után még egy réteg töltelék következett, az utolsó lappal pedig befedtem, eligazgattam és ezt is megszúrkáltam.
 .  
Fázisok a készítésről
Lefedve a tepsiben hagytam pihenni fél órát. Majd 180 fokra előmelegített sütőben alsó-felső sütéssel 40 percig sütöttem. A tepsiben hagytam kihűlni, a csokimázat csak ezután tettem rá.
Én most 10 deka étcsokiból és 5 deka vajból készítettem a mázat.
A vajat felolvasztottam a tűzhelyen egy kislábosban. Mikor teljesen felolvadt, beleadtam a kockára tördelt csokit és addig kevertem míg a csoki is teljesen elolvadt. Ekkor késsel elkentem a sütemény tetején. Mikor megszilárdult, lehetett szeletelni.
Nem metéltem fel az egészet, csak amit ketten elfogyasztunk. Ez a sütemény néhány napig "kitart", hűvös helyen akár egy hétig is eltartható.

Kinézetre is, ízre is jól sikerült a sütemény, jó választás volt. Puha a tésztája, isteni az íze (egy egész üveg  7,2 dl-es lekvárt elhasználtam). Andrea, köszönöm a receptet, Gabinak pedig  a játék lehetőségét!

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! A zserbó mindig nyerő sütemény! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Csigabige! Valóban nagyon finom!

    VálaszTörlés
  3. Marisz!
    Csodásan néz ki ez a zserbó,én is hasonlóan készítem. Nálunk minden ünnepen ott az asztalon, nagyon kedveljük.
    Sok finomságot készítettél mióta nem tudtam jönni,több recepteden is megakadt a szemem,sort kerítek rájuk, ha elfogynak a kinti munkák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Rozi! Bár sok finomságot készítettem, a fotóim sajnos nagyon rosszak. Lehet, hogy csak karácsony táján oldodik meg ez a problémám.

      Törlés
  4. Imádom a zserbót, ezer éve nem sütöttem... Itt az ideje, úgy érzem! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, rajta! Ilyen borús, esós idő a zserbó sütésre kiválóan alkalmas. :)

      Törlés
  5. Én még soha nem sütöttem zserbót. Legalábbis diósat nem. Pedig ideje volna... főleg a Tiédet látva:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi, érdemes megpróbálkozni vele, mert egyszerű elkészíteni, és nagyon finom!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...