Összes oldalmegjelenítés

2014. október 2., csütörtök

Sajtos és szilvalekváros kelt kiflik

Sajtos és szilvalekváros kelt kiflik

Hozzávalók:
60 deka liszt (nagymama kelttészta lisztje)
250 gramm joghurt
1 deci tej
1 kanál kristálycukor
1 teáskanál só
2 tojássárgája
8 deka vaj
3 deka élesztő
A hozzávalókból a kenyérsütőben megdagasztottam és kelesztettem a tésztát. (Alulra a folyékony hozzávalók, rá a liszt, élesztő a tetejére morzsolva.) Kelesztés után átgyúrtam és kétfelé vettem. Mindkettőt külön-külön fél centi vastagra kör alakúra nyújtottam, s körönként 16 cikkelyre vágtam. 
Egyik kört sajtos töltelékkel töltöttem, másikat kemény szilvalekvárral.
Sajtos töltelék:
10 deka reszelt trappista sajt
150 gramm tejföl
csipet só
Ezeket összekevertem, a megtöltött kifliket tojásfehérjével megkentem és szezámmaggal meghintettem.
Amelyeket lekvárral töltöttem,  a tetejüket sütés előtt cukorral szórtam meg.
Sütése 160 fokra előmelegített sütőben alsó-felső sütéssel légkeveréssel 30 perc alatt történt.
A második tepsinél 20 perc után elzártam a sütőt, s kicsit még bent hagytam.
Leves után második fogásnak tálaltam, de még egész délután is rájártunk, mire elfogytak ezek a finom kiflik.

Természetesen a hagyományos módon is bedagasztható a tészta. Akkor az ott szokásos szabályokat, sorrendet alkalmazzuk.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon puha és szép kifliket sütöttél! Tetszenek! :)

    VálaszTörlés
  2. És nagyon finomak voltak! Köszönöm Csigabige!

    VálaszTörlés
  3. De jó lágy tésztája lehet! Mindkettő nagyon fincsi lehetett, nem is tudnám, melyiket választanám :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Válaszd mindkettőt! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...